یادداشت پایگاه خبری ۱۹ دی آنلاین با عنوان «سفره مردم خالی شده است» به قلم رضا صدرایی بدین شرح است:

سخنگوی دولت مدعی شد تورم ۶۰ درصدی که داشت ۳ رقمی می‌شد را به ۴۶ درصد رسانده‌اند از سوی دیگر مرکز آمار اعلام کرد: تورم خوراکی‌ها کاهش پیدا کرده است این ادعاها در حالی است که انگار مسئولین دولت هیچ ارتباطی با بیرون ندارند یا می‌دانند و آمارهایشان سازگاری با کف خیابان ندارد. فاصله بین صحبت‌های آقایان با واقعیت‌های خیابان باعث می‌شود طرفداران خودشان را هم از دست بدهند و این آخرین نقطه برای دولت است.
تورم آن چیزی است که مردم روزانه با پوست و گوشت و استخوان خود لمس می‌کنند و با آن درگیر هستند»
مسئولان خوب است به مردم بگویند دقیقاً کدام خوراکی‌ها؛ کاهش پیدا کرده است؟. مرغ کیلویی ۱۲۰ هزار تومان یا شکر ۴۸ تا ۶۰ هزار تومانی یا گوشت ۵۰۰ هزار تومانی؟!
وضعیت گرانی‌ها و مشکلاتی که برای مردم به وجود آمده است به حدی است که این روزها صدای طرفداران رئیسی را هم درآورده است.
حسینعلی شهریاری در نشست علنی دیروز یکشنبه 15 مردادماه مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: مشکل اصلی کشور سفره مردم است آقای رئیس جمهور دو مسئله را مطرح کرد و گفت: «جان مردم و نان مردم را حفظ می‌کنیم» که متأسفانه نه نان مردم را تا حالا حفظ کردید یعنی سفره مردم کوچک نشده بلکه سفره مردم خالی شده است. اشاره داشتیم که برخی از مردم هر 6 ماه یک‌بار رنگ گوشت را نمی‌بینند چه کسی باید پاسخگو باشد. در حوزه درمان هم مشکلات زیادی پیدا کردیم کمبود قابل توجه دارو را شاهد هستیم. باید دعا کنیم که فرزندان مسئولان بیمار شوند تا به دارو احتیاج پیدا کنند و فکر جدی برای رفع مشکلات دارویی مردم داشته باشند.
فرامرز توفیقی فعال کارگری هم با بیان اینکه در سال جدید قیمت مرغ به آهستگی در بازار پیشروی کرد و از ۶۰ یا ۷۰ هزار تومان به بیش از ۱۰۰ هزار تومان رسید و گوشت هم امروز کیلویی ۵۰۰ هزار تومان است؛ تأکید کرد: با قیمت‌هایی که از مؤلفه‌های اصلی سبد خوراکی‌ها در دست داریم، چطور ادعا می‌شود تورم سبد خوراکی‌ها کاهش یافته است، کدام خوراکی‌ها را در سبد محاسباتی خود منظور کرده‌اند که اعداد کاهشی شده؟
به گفته‌ی وی، ادعای «مدیریت تورم» یا «کاهش تورم نقطه به نقطه» با واقعیت جامعه همخوانی ندارد و وقتی از ارائه داده‌ها و اطلاعات روشن به جامعه خودداری می‌شود، قطعاً هر عددی را اعلام کنند مورد پذیرش واقع نمی‌شود.
  • نویسنده :
  • منبع :