19 دی: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه از راه‌اندازی سامانه امداد تلفنی زائر ۳۱۳۸ برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر به زائران اربعین و عتبات عالیات خبر داد.
حجت‌الاسلام «یوسف احمدی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سامانه امداد زائر ۳۱۳۸ با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و شرکت مخابرات استان کرمانشاه به‌عنوان یک خدمت نوین در بحث امدادرسانی تلفنی به زائران اربعین حسینی است.
وی اظهار کرد: ۵۰۰ خدمت در قالب موکب امداد زائر از جمله آدرس تمام مواکب سطح استان کرمانشاه از نقطه ورودی به استان تا نقطه خروجی صفر مرز خسروی، اطلاعات مرزها، آدرس بیمارستان و صرافی‌های مجاز و دیگر خدمات مورد نیاز زائران تعریف‌شده که زائران با تماس با سامانه ۳۱۳۸ از این خدمات می‌توانند استفاده کنند.
وی عنوان کرد: سامانه امداد زائر اربعین تا ۱۰ روز پس از پایان اربعین همچنان برای خدمات‌رسانی به زائران فعال است و اطلاعات مورد نیاز زائران را به آن ها ارائه می کند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در ادامه گفت: با ورود زائران به شهرستان های ورودی به استان کرمانشاه که شهرستان‌های هرسین، کنگاور، سنقر و کامیاران، خواهد بود، یک پیامک حاوی محتوای "کرمانشاه دروازه کربلا است به کرمانشاه خوش‌آمدید" ارسال خواهد شد و سامانه امداد زائر در خدمت زائران است.
حجت الاسلام احمدی ادامه داد: امسال کمیته فرهنگی متفاوت از سال های قبل عمل می کند و برای ایام اربعین پنج کارگروه زیر مجموعه کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین شامل تبلیغ، فضای مجازی، حسینیه، فضا سازی و بیت الحسین فعال شده است.
او گفت: فضا سازی بسیار خوبی متفاوت و متمایز از سال های قبل در استان کرمانشاه شکل گرفته و از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای ایام اربعین امسال حضور سخنرانان و مداحان برجسته در مرز خسروی و برگزاری برنامه های ویژه کودک و نوجوان است ضمن اینکه در قالب کمیته بیت الحسین (ع) تمام افرادی که تمایل به حضور زوار در منازل خود برای پذیرایی دارند در قالب این کمیته منازل آن ها ثبت و در خدمت زوار خواهد بود.
وی در ادامه گفت: تمام شهرداران و فرمانداران برای تبدیل‌شدن کرمانشاه به حسینیه بزرگ هماهنگ هستند و در مسیر فضاسازی بسیار خوبی از نظر فرهنگی و پیام های آموزشی در حال انجام است.
حجت الاسلام احمدی افزود: فضاسازی در المان‌ها، دیوارنویسی، ورودی شهر، نظافت سرویس های بهداشتی مسیر، آماده‌سازی مساجد و نمازخانه‌ها، پمپ‌بنزین‌ها از مهم‌ترین اقدام هایی است که برای ارائه خدمات بهتر به زائران انجام می‌شود.
وی تصریح کرد: استان کرمانشاه به یک خِرد جمعی رسیده که دروازه کربلا هستیم، و برای این مهم به همدلی نیاز داریم که به همت استاندارد کرمانشاه و فرمانداران و شهرداران اقدام های خوبی انجام‌شده است.
این مسوول یادآور شد: با توجه به هماهنگی‌های لازم بین کشورهای عراق و ایران، پیش‌بینی می‌شود یک‌ میلیون زائر در مرز خسروی حضور پیدا کنند و شرایط بهتر و مناسبی برای زائرین فراهم شود.
  • نویسنده :
  • منبع :