19 دی: رئیس پلیس راهور گفت: هرچه سریع‌تر باید تونل کربلا آسفالت شود و پیمانکار‌های پارکینگ‌های شهر‌های مرزی مشخص شوند تا ماموریت اربعین با کمترین حادثه و مشکل انجام شود.
سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور فراجا در جلسه هماهنگی طرح‌های ترافیکی ویژه اربعین حسینی ۱۴۰۲، گفت: پیش‌بینی‌های ما حاکی از آن است که امسال بیش از ۴ میلیون زائر اربعین داشته باشیم؛ تا به امروز ۹۴ درصد از زائران مرز‌های زمینی را برای خروج از کشور انتخاب کرده‌اند.
وی افزود: ماموران پلیس راهور ضمن اینکه باید طرح تابستانی را اجرا کنند و سفر‌های تابستانی را مدیریت کنند باید بتوانند به صورت ویژه به زائران اربعین هم خدمات‌رسانی ارائه دهند.
رئیس پلیس راهوربا بیان اینکه ۲۶۰۰ کیلومتر مرز‌های اربعینی داریم، گفت: امسال کشور عراق محدودیت‌هایش را در مرز خسروی کاهش داده است و مرز خسروی می‌تواند دو برابر سال گذشته زائر برای خروج از و ورود به کشور پذیرش کند.
هادیانفر با بیان اینکه زائران اربعین رعایت نکات امینی را داشته باشند، گفت: افرادی که قرار است با خودروی شخصی به مرز‌های زمینی بروند از راننده‌ای استفاده کنند که توان رانندگی در مسیر‌های طولانی را داشته باشد.
وی با بیان اینکه اوج ماموریت پلیس راهور در روز ۱۵ شهریور (اربعین حسینی) است، افزود: مثل سال‌های گذشته ما میزبان زائران کشور‌های افغانستان و پاکستان هستیم که همانطور که رئیس پلیس راه گفت نمی‌توانیم اجازه دهیم این زائران با اتوبوس‌هایشان در کشور تردد کنند.
رئیس پلیس راهور تاکید کرد: هرچه سریع‌تر باید تونل کربلا آسفالت شود و پیمانکار‌های پارکینگ‌های شهر‌های مرزی مشخص شوند تا ماموریت اربعین با کمترین حادثه و مشکل سپری شود.
هادیانفر بار دیگر خاطرنشان کرد: ۶ درصد از مصدومان تصادفات جاده‌ای درحین انتقال به مراکز درمانی و ۴۳ درصد از این مصدومان در بیمارستان‌ها جان خود را از دست می‌دهند و نیاز است بخش‌های تروما در استان‌های خوزستان، کرمانشاه و ایلام مجهز شود.
وی اضافه کرد: اتوبوس‌های درون شهری (اتوبوس واحد) اجازه تردد در جاده‌ها را ندارند، اما در محدوده‌های شهر‌ها می‌توانند زائران را جابجا کنند.
  • نویسنده :
  • منبع :