19 دی: جانشین رئیس پلیس راهور فراجا تاکید کرد: بنابر قانون پلیس راهنمایی و رانندگی هیچ مشکلی برای شماره‌گذاری خودروهای وارداتی ندارد.
سردار سید تیمور حسینی در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: همه خودروهای وارداتی که تاییدیه‌های لازم را از نهادهای مربوطه دریافت کرده باشند، شامل پلاک‌گذاری خواهند شد.
وی ادامه داد: پلیس راهنمایی و رانندگی بر اساس نص صریح قانون عمل کرده و هیچگونه مانعی برای پلاک و شماره‌گذاری خودروهای وارداتی ندارد.
جانشین رئیس پلیس راهور فراجا تاکید کرد: این شماره‌گذاری شامل خودروهای وارداتی نو (صفر) و کارکرده می‌شود که به طور قانونی و بر مبنای قوانین وارد کشور شده‌اند.
حسینی درباره اینکه آیا در زمینه واردات از پلیس نیز نظرخواهی شده است، افزود: پلیس تابع قوانین مصوب است و البته در این زمینه نیز نیازی به نظرخواهی از پلیس نبوده اما ایده‌آل ما کیفیت خودروها و سلامت مردم است.
بر اساس این گزارش، طرح واردات خودرو از اسفند ١۴٠١ آغاز شد؛ بر این اساس چند صد هزار دستگاه خودرو در معرض فروش قرار گرفت.
بر اساس مصوبه هیأت دولت، خودروهای وارداتی فقط از طریق سامانه یکپارچه فروش به متقاضیان عرضه می‌شود، متقاضیان این طرح ۵٠٠ میلیون تومان در حساب خود مسدود کرده بودند و قرار بود در مدت سه ماه این خودروها تحویل مشتریان شود؛ این در حالی است که خودروهایی در گمرک موجود است اما تحویل مشتریان نشده است.
  • نویسنده :
  • منبع :