19 دی: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اطلاعیه‌ای برخی اخبار مبنی بر پرداخت کمک‌هزینه بلاعوض برای حضور کارکنان این وزارتخانه در راهپیمایی اربعین را کذب و بی‌اساس خواند و اعلام کرد: کمک‌هزینه سفر همانند دیگر تسهیلات برای سفرهای زیارتی و سیاحتی درصورت درخواست کارکنان و از سرفصل رفاهیات سهم هر فرد به وی پرداخت و به مرور و ماهانه از وی کسر می‌شود.
مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در این اطلاعیه که امروز (پنجشنبه) منتشر شد، آمده است: راهپیمایی اربعین نمادی برای بقای عاشورا و یکی از جلوه‌های جبهه بین‌المللی مقاومت بوده که مردم‌محور و خودجوش است.
در ادامه این اطلاعیه تاکید شده است: خبررسانی کذب علیه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر پرداخت «بلاعوض» کمک‌هزینه سفر به عراق در ایام اربعین حسینی تلاشی ناکام برای کاستن از موج عظیم محبت دلدادگان اهل‌بیت(علیهم السلام) توسط عناصر فریب‌خورده و مغرض است.
وزارت تعاون یادآور شد: با تشکیل قرارگاه اربعین حسینی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای همه ظرفیت‌های موجود اعم از ستادی، استانی و سازمان‌های تابعه جهت خدمت‌رسانی گسترده تقسیم کار انجام شده است. با توجه به درخواست‌های متعدد کارکنان این وزارتخانه برای حضور در این راهپیمایی جهانی و باشکوه، تصویب شد کمک‌هزینه سفر همانند دیگر تسهیلات برای سفرهای زیارتی و سیاحتی در صورت درخواست فرد و از سرفصل رفاهیات سهم هر کارمند به وی پرداخت و به مرور و ماهانه از وی کسر شود.
براساس اطلاعیه وزارت تعاون، این رویه و پرداخت تسهیلات سفر از بدیهیات سیستم اداری است و این موج‌سازی کذب، جای سوال دارد. همچنین اشاره به ارقام عجیب و غریب در خصوص تعداد کارکنان این وزارتخانه و ساخت مسکن و ایجاد اشتغال از محل این تسهیلات برای هر مخاطب آگاهی دور از واقعیت و صرفاً تلاشی برای به حاشیه‌بردن اصل واقعیت به نظر می‌رسد.
در ادامه این اطلاعیه آمده است: امام حسین(ع) کشتی نجات همگان است و معارف حسینی، افراد مختلف را فارغ از رنگ، نژاد، مذهب و ملیت به خود جذب می‌کند و در این میان نقش دولت در بسترسازی و تسهیل حضور عاشقان حسین(ع) در این راهپیمایی مهم است و همه ارکان دولت مردمی سیزدهم در این خصوص پای‌کارند.
در این اطلاعیه وزارت تعاون تصریح کرد: همچنین با توجه به درخواست شرکای اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای کمک به برپایی مواکب و نقش‌آفرینی در این رویداد عظیم بین‌المللی اعم از تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و بازنشستگی، مسیر خدمت‌رسانی و عرض ارادت ایشان خصوصاً کارفرمایان و فعالان اقتصادی نیز فراهم شده است.
وزارت تعاون در این اطلاعیه یادآور شد: بغض و کینه دشمنان اسلام در طول تاریخ نسبت به محبت خاندان پیامبر مکرم اسلام آشکار و غیرقابل کتمان است و در اعصار مختلف و به اشکال مختلف نمود پیدا می‌کند اما در این میان فرمایشات مدبرانه رهبر معظم انقلاب چراغ راه مردم ایران و ملت امام حسین(ع) است. ایشان در خصوص عظمت راهپیمایی میلیونی اربعین فرمودند: کار بزرگی انجام گرفته است؛ روزبه‌روز هم بهتر، قوی‌تر، پخته‌تر و جاافتاده‌تر می‌شود، هر سالی از سال قبل بهتر می‌شود. بعد از این هم ادامه خواهد داشت. و غربی‌ها هم مجبورند تماشا کنند و نتوانند تحلیل کنند، نتوانند بفهمند و ضربه‌ این حرکت را هم خواهند خورد.
گفتنی است؛ در برخی رسانه ها در روزهای گذشته خبری از وزارت تعاون مبنی بر اعطای سه روز مرخصی تشویقی، پرداخت سه میلیون تومان کمک هزینه و یک میلیون تومان برای هریک از اعضای خانواده، جهت اعزام به راهپیمایی اربعین منتشر شد.
  • نویسنده :
  • منبع :