19 دی: رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با تاکید بر این که قهر از صندوق‌ها درست نیست، گفت: امیدوارم صداوسیما فضا را همین طور باز نگه داشته و ممیزی‌ها را کنار گذاشته تا شاهد یک فضای رقابتی در انتخابات داشته باشیم.
محسن هاشمی‌رفسنجانی رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در برنامه تلویزیونی «صف اول» با اشاره به وظایف احزاب در پرشور شدن انتخابات، گفت: امیدوارم صداوسیما فضا را همین طور باز نگه داشته و ممیزی‌ها را کنار گذاشته تا شاهد یک فضای رقابتی در انتخابات داشته باشیم.
وی افزود: کشور نیاز به یک انتخابات رقابتی با مشارکت بالا دارد و ما نیاز به یک مجلس ملی و متکثر و کار آمد داریم و اگر چنین مجلسی داشته باشیم، تأثیر زیادی در زندگی مردم خواهد داشت.
رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی تأکید کرد: قهر از صندوق‌ها درست نیست، چون کم هزینه‌ترین راه برای حضور مردم در تعیین سرنوشت‌شان، حضور در انتخابات‌ها است و ما نباید کاری کنیم که مردم حس بدی نسبت به انتخابات داشته باشند.
هاشمی‌رفسنجانی خاطرنشان کرد: پیش ثبت‌نام ناگهانی که اتفاق افتاد، حلقه تصمیم‌گیری جریان‌های سیاسی به شدت تنگ شد و آن چیزی که مشارکت بالا را محقق می‌کند، حضور جریان‌های سیاسی با یک برنامه‌ریزی است.
رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در ادامه گفت: سه نگاه در کشور نسبت به رأی مردم و انتخابات وجود دارد،  نگاه اول نگاه علما و نخبگانی مثل امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب و آقای هاشمی‌رفسنجانی بود که برخورداری از اکثریت برای نظام، مشروعیت به عمل می‌آورد و نگاه‌شان همراه کردن اکثریت مردم بود.
وی در ادامه گفت: نگاه دوم، نگاه بخشی از اعضای شورای نگهبان و بخشی از علمای حوزه علمیه قم است که می‌گویند حضور مردم ایجاد مقبولیت می‌کند و نظام اسلامی خود به خود مشروعیت خود را دارا است.
رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی تصریح کرد: نگاه سوم این است، اکثریت جامعه، در سطح مشروعیت و مقبولیت لازم نیست و در حدی لازم است که برای نظام زینت باشد و بعضی از علما و نزدیکانشان، چنین نگاهی داشتند.
هاشمی‌رفسنجانی یادآور شد: اگر بخواهیم به انتخابات در ۴۴ سال گذشته نگاه کنیم، کارکرد انتخابات را به خوبی متوجه می‌شویم و نیاز است که یک آسیب‌شناسی انتخابات‌های کشور را داشته باشیم و اگر این اتفاق بیفتد، ما شاهد یک انتخابات پرشور در انتخابات آینده خواهیم بود.
وی عنوان کرد: احزاب باید در موسم انتخابات فعالیت‌های خود را انجام دهند تا ماهیت فعالیت خود را به ثمر برسانند و در این هفت ماه تا انتخابات باید حمایت ویژه‌ای از احزاب صورت گیرد.
رئیس پیشین شورای شهر تهران گفت: لازم است احزابی که در خانه احزاب فعال هستند، در جلساتی از آن‌ها خواسته شود که وظایف خود را که کنشگری در انتخابات است را انجام دهند.
وی افزود: صداوسیما باید به احزاب کمک کند تا این احزاب، نخبگان را در لیست‌های خود قرار دهند.
رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در ادامه گفت: باید منویاتی که ولایت‌فقیه برای انتخابات در نظر گرفته‌اند، سرلوحه کار مسئولین قرار گیرد تا شاهد یک انتخابات پرشور و با مشارکت گسترده مردم باشیم.
وی افزود : این سخنان کار را برای صداوسیما بسیار سخت می‌کند و ما انتظاریم مطالبات رهبر انقلاب نسبت به مسئله مشارکت واقعا محقق شود.
هاشمی‌رفسنجانی گفت: به نظر می‌رسد یکی از دلایل شلوغ شدن و اغتشاشات خلوت شدن صندوق‌های رأی است و اگر ما می‌خواهیم مسأله امنیت کشور را تقویت کنیم، باید به رونق انتخابات کمک کنیم.
وی در ادامه تصریح کرد: باید در شیوه‌های عمل‌مان در انتخابات تغییر ایجاد کنیم و صندوق‌های رأی را به حالتی درآوریم که همه مردم به سمت صندوق‌های رأی گرایش پیدا کنند.
رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ادامه داد: گام نخست، تغییر در ساختار فعلی انتخابات است و ما اگر به نظام علاقه‌مندیم و می‌خواهیم منویات رهبر انقلاب محقق شود، باید همه و همه دست به دست هم دهیم؛ البته کار سختی نیست و می‌شود به این سمت پیش رفت.
هاشمی‌رفسنجانی گفت: آقای هاشمی‌رفسنجانی هیچگاه با انتخابات قهر نکردند و ایشان با وجود ردصلاحیت، باز هم مردم را دعوت به حضور در انتخابات می‌کنند و این نگاه باعث می‌شود مردم در انتخابات شرکت کنند.
وی در ادامه افزود: تفریطی‌ها که به دنبال براندازی هستند، اما اکثر جامعه این کار را نخواهند کرد و هیچ اعتقادی به این خارج‌نشینان ندارند.
رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی سازندگی تصریح کرد: صداوسیما و سخنرانان باید در جهت مشارکت حداکثری حرکت کنند و مردم را نباید نا امید و عصبانی کنند؛ راه‌حل کشور این است که با افراط و تفریط باید مبارزه کنیم و این دو گروه، روی دو سکه‌اند و بعضاً نتیجه جریان نفوذ هستند.
هاشمی‌رفسنجانی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم مسیر کشور بتواند سالم و امن پیش رود و با یک انتخابات رقابتی و پرشور به سمت غنی شدن کشور پیش رویم.

  • نویسنده :
  • منبع :