19 دی: رئیس‌جمهور، زیارت و پیاده‌روی اربعین را حرکتی تمدنی دانست که با اتحاد ملت‌ها در برابر نظام سلطه، امروزه به نماد تحول و جلوه شاخص مقاومت تبدیل شده است.
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه فعالان مردمی ستاد اربعین، زیارت و پیاده‌روی اربعین را حرکتی تمدنی دانست که با اتحاد ملت‌ها در برابر نظام سلطه، امروزه به نماد تحول و جلوه شاخص مقاومت تبدیل شده است.
رئیس‌جمهور در این جلسه با قدردانی از همه زحمات و تلاش‌هایی که در سال‌های گذشته برای برگزاری مراسم اربعین صورت گرفته است، بر بهره‌گیری از همه تجارب اندوخته شده و همچنین به‌کارگیری همه ظرفیت‌های موجود، به‌ویژه ظرفیت عظیم مردمی برای هر چه باشکوه و دلنشین‌تر برگزار شدن آن، تأکید کرد.
رئیسی همچنین کارکرد اصلی زیارت و پیاده‌روی اربعین را جامعه‌سازی و تمدن‌سازی قرآنی آن دانست و بر فراهم کردن پشتیبانی‌های لازم و کمک به تقویت ظرفیت‌های معنوی و فرهنگی و همراهی و همدلی دولت و ملت ایران و عراق برای کمک به تسهیل زیارت زائران تأکید کرد.
رئیس‌جمهور، با اشاره به نقش مؤثر مردم و نیروهای مردمی و جهادی در برگزاری پیاده‌روی اربعین، از فعال کردن شورای راهبردی اربعین با محوریت فعالان و تشکل‌های مردمی، با حضور فعالان با تجربه مردمی و شخصیت‌های مورد اعتماد استقبال کرد.
رئیسی برجسته شدن نقش مردم در برگزاری مراسم اربعین را باعث خنثی شدن تلاش دشمنان برای تحت تأثیر قرار دادن شکوه و اثرگذاری مراسم اربعین دانست و توجه به طرح‌های نوین در برنامه‌ریزی برای تسهیل و ارتقای کیفیت سفر و برگزاری مراسم اربعین را خواستار شد.
رئیس‌جمهور، همکاری فرمانداران و استاندارها با ستادهای مردمی اربعین را ضروری دانست و با تأکید بر تقویت ظرفیت‌های رسانه‌ای مردمی برای انعکاس عظمت این حماسه بزرگ و مردمی گفت: ما خود را خادم زائران اربعین می‌دانیم و برای تقویت گروه‌های مردمی در این مسیر همه تلاش خود را انجام خواهیم داد.

  • نویسنده :
  • منبع :