19 دی: مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی گفت: امکان ثبت نام غیرحضوری دریافت وام قرض‌الحسنه ۲۰۰ میلیون ریالی ویژه بازنشستگان از ۲۱ مرداد ماه آغاز می‌شود و تا سقف ۴۰ هزار نفر برنامه‌ریزی شده است.
میرهاشم موسوی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بازنشستگان می‌توانند با مراجعه به درگاه خدمات الکترونیکی سازمان تأمین‌اجتماعی برای دریافت وام ۲۰۰ میلیون ریالی ثبت‌نام کنند.
وی بیان کرد: دریافت وام برای بازنشستگان در قالب ثبت‌نام در سامانه یکپارچه و به‌صورت الکترونیکی در سالجاری تسهیل شد و تا سقف ۴۰ هزار بازنشسته واجد شرایط امکان پرداخت تسهیلات وجود دارد.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی تصریح کرد: اتباع خارجی طبق توافق بین‌المللی و زمینه‌های قانونی موجود، پس از اخذ مجوزهای قانونی و اشتغال قانونی، می‌توانند تحت پوشش بیمه تأمین‌اجتماعی قرار بگیرند و از خدمات بیمه‌ای و درمانی بر اساس مقررات بین‌المللی و ضوابط داخلی استفاده کنند.
وی یادآور شد: طرح‌های توسعه پوشش بیمه‌ای برای اتباع خارجی در دستور کار است و به‌زودی اقدامات لازم در این زمینه انجام خواهد شد.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: طبق توافق اجرایی و عملیاتی با سازمان بیمه سلامت که متولی اصلی صندوق بیماران صعب‌العلاج است، مقرر شد که هزینه‌های باقی مانده تا پایان تیرماه را سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند و بعد از پایان تیرماه نیز کل مابه‌التفاوت بیمه‌ای این بیماران به‌صورت غیرحضوری و الکترونیکی به بیمه سلامت ارجاع شود و پرداخت هم براساس ضوابط مربوط به آن صندوق به بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی و همه آحاد جامعه انجام خواهد شد.

  • نویسنده :
  • منبع :