19 دی: وزارت حمل و نقل عراق از تجهیز ناوگان دریایی این کشور به قایق‌های پیشرفته مسافربری برای جا به جایی زائرین بین این کشور و جمهوری اسلامی ایران در ایام اربعین خبر داد.
به گزارش وزارت حمل و نقل عراق، «احمد جاسم نعیم الاسدی» مدیر کل اداره مهندسی دریایی این وزارتخانه گفت: با دستور مستقیم «رزاق محبیس السعداوی» وزیر حمل و نقل، قایق‌های پیشرفته برای خدمت‌رسانی و انتقال زائران ایرانی که برای مراسم اربعین به عراق سفر می‌کنند اختصاص داده شده است.
مدیر کل اداره مهندسی دریایی وزارت حمل و نقل عراق به تعداد این قایق‌ها و محل مورد استفاده آن‌ها اشاره‌ای نکرد.
وی اظهار داشت: قرارداد حمل و نقل رودخانه‌ای بین عراق و جمهوری اسلامی ایران اقدامی مثبت در جهت تقویت همکاری‌های دوجانبه و توسعه بخش گردشگری دو کشور است.
پیشتر معاون وزیر راه و شهرسازی ایران روز دوشنبه هفته جاری با تاکید بر ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی گفته بود که امسال خط کشتیرانی بین خرمشهر و بصره راه‌اندازی می‌شود اما در این خصوص هنوز به توافق نهایی نرسیده‌ایم و منتظر اعلام نظر طرف عراقی هستیم.
«شهریار افندی‌زاده» در نشست خبری سفرهای اربعین ۱۴۰۲ با اشاره به این‌که وزارت نفت و صمت موافقت کرده‌اند که بخشی از اتوبوس‌های خود را در اختیار وزارت راه برای انجام سفرهای اربعین قرار دهند، اظهار داشت: بحث اجاره اتوبوس از کشور ترکیه مطرح شده که در حال پیگیری است.
وی با اشاره به اینکه برای حمل و نقل زائران پاکستان از ناوگان حمل و نقل این کشور استفاده خواهد شد، افزود: با توجه به این‌که فرمان اتوبوس‌های پاکستانی در سمت راست قرار دارد مقرر شده این اتوبوس‌ها تحت هدایت پلیس راه در جاده‌های ایران تردد داشته باشند.

  • نویسنده :
  • منبع :