19 دی: فعال بازار طلا با اشاره به کاهش بهای انس جهانی طلا و نرخ ارز گفت: هفته گذشته قیمت طلا در کشور کاهشی شد و معاملات متعادل بود و پیش‌بینی می‌شود این روند در روزهای آینده نیز ادامه داشته باشد.
«محمد کشتی آرای» در گفت‌وگو با ایرنا درباره تحولات بازار طلا در هفته گذشته اظهار داشت: هفته گذشته بهای انس جهانی طلا و دیگر فلزات گرانبها سیر نزولی داشت و انس جهانی طلا با کاهش ۲۴ دلاری نسبت به ابتدای هفته در بازار جهانی به یک هزار و ۹۱۹ دلار رسید.
وی افزود: انتظار می رود این هفته در بازار داخلی نیز با توجه به تعدیل و ثبات نرخ ارز و کاهش بهای انس جهانی شاهد کاهش قیمت طلا باشیم.
این فعال بازار طلا بیان داشت: در آخرین معاملات، روز پنج شنبه سکه طرح قدیم ۳۵۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ۳۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۴۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۳۵۰ هزار تومان و سکه های یک کرمی ۱۵۰ هزار تومان کاهش قیمت هفتگی داشتند.
وی اضافه کرد: هر مثقال طلای آب شده ۱۰۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۲۳ هزار تومان کاهش قیمت هفتگی داشت.
به گفته کشتی آرای، ایام سوگواری محرم و افت تقاضا موجب شد که حباب سکه نیز خالی شود.
وی گفت: در مجموع هفته گذشته بازار فلز زرد آرام و داد و ستدها متعادل بود، پس از تعطیلات چند روزه‌ای که داشتیم نرخ ارز نیز کاهش یافت و در واقع هفته تعدیل و کاهش قیمت را پشت سر گذاشتیم.
این فعال بازار پیش‌بینی کرد: در هفته جاری نیز با توجه به کاهش ۲۴ دلاری انس جهانی، دیگر تا روز دوشنبه تغییر قیمتی در بازارهای خارجی نداشته باشیم‌.
وی افزود: در بازار داخلی نیز با توجه به اراده بانک مرکزی و توضیحات رییس کل این بانک درباره مسایل اقتصادی، پیش بینی می‌شود نرخ ارز نیز کاهشی باشد و در نتیجه این کاهش نرخ ارز و انس جهانی به طور قطع افزایش قیمت نخواهیم داشت.
  • نویسنده :
  • منبع :