19 دی: یک عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: بحث تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا در راستای سفرهای مقامات ایران و عمان صورت گرفته است.
یعقوب رضازاده در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: دستگاه دیپلماسی وزارت خارجه اقدامات خوبی در راستای توسعه سیاسی و روابط سیاسی با کشورها از جمله کشورهای آمریکای لاتین، حوزه آفریقا، عربستان، امارات، کشورهای حاشیه خزر و خلیج فارس به ویژه کشورهای عضو شانگهای داشته و قدم‌های خوبی برداشته است.
وی اضافه کرد: این روند باعث شده که اتحادیه اروپا و آمریکا تحت تاثیر نفوذ سیاسی ایران و روابط با عربستان سعودی و کشورهای عضو شانگهای و روسیه قرار گیرد.
این عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در کنار تحرکات و اقدامات خوب دستگاه دیپلماسی، بحث تبادل زندانیان مدنظر ما و دولت آمریکا در راستای روابط و سفرهای مقامات عمان و ایران به کشورهای یکدیگر انجام می‌شود. دستگاه دیپلماسی در این قضیه سرعت خوبی داشته است که طبق اعلام رسانه‌ها و وزارت خارجه این قضیه در حال انجام شدن است.
رضازاده در پایان تصریح کرد: در همین راستا انتظار می‌رود بحث مبادله زندانیان نهایی شده و آزاد سازی پول‌های ایران و پرداخت بدهی توسط کره جنوبی و تمامی مسائل جنجال‌ساز انجام شود کارهایی که پشت صحنه آن، طی شدن یک فرآیند حقوقی و دیپلماسی دقیق است.  

  • نویسنده :
  • منبع :