19 دی: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: چشم خانواده‌های شهدا، دلسوزان و متدین به مجلس است و منتظرند ببینند که مجلس این تصمیم‌گیری حیاتی را چگونه انجام می‌دهد.
امیرحسین بانکی پور در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس برای رسیدگی به لایحه یک فوریتی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب (حمایت از سلامت اجتماعی) طبق اصل ۸۵ قانون اساسی(بررسی در کمیسیون به جای صحن)، به عنوان موافق این تقاضا، با تاکید بر اینکه امروز مجلس در موقعیت بسیار حساسی قرار دارد، گفت: رهبری همیشه تاکید داشتند که خواص باید مواظب باشند که در لحظه تصمیم گیری، تصمیم گیری اصلی را انجام دهند و لحظه را از دست ندهند؛ هفته قبل وقتی ۱۵۰۰ پیشنهاد رسید، دلها به سمتی رفت که اگر قرار باشد این طرح در مجلس یازدهم تصویب شود، چاره‌ای جز بررسی طبق اصل ۸۵ ندارد؛ در واقع رای گیری امروز رای به ضرورت موضوع حجاب و دیگری ضرورت زمانی است چراکه از نظر زمان غیر ممکن است بتوانیم بصورت عادی لایحه عفاف و حجاب را در صحن مجلس بررسی کنیم.
وی اظهار کرد: الان چشم خانواده‌های شهدا، دلسوزان و متدین به مجلس است و منتظرند ببینند که مجلس این تصمیم‌گیری حیاتی را چگونه انجام می‌دهد.
نماینده مردم اصفهان در مجلس عنوان کرد: لایحه قوه قضاییه و دولت ایراداتی داشت که در مجلس مورد بررسی قرار گرفت و این ایرادات به حداقل رسید و ۸۰ درصد متن بارگذاری شده مورد وفاق همه بود. همه ۱۵۰۰ پیشنهادات مطرح شده که از سوی ۵۹ نماینده مطرح شده بود، از سوی کمیسیون حقوقی و قضایی مورد بررسی قرار گرفت.
بانکی پور ادامه داد: آیین نامه مجلس پیش بینی خوبی انجام داده و گفته که وقتی کار کمیسیون ۸۵ تمام می‌شود، نمایندگان ۴۸ ساعت فرصت دارند تا بررسی‌های لازم را انجام دهند و راه بازگشت وجود دارد.
وی تاکید کرد: الان باید تصمیم‌گیری حساسی کنیم؛ اشکالاتی که مطرح می‌شد چند دسته بود؛ دسته‌ای از اشکالات مربوط به موضوعات فرهنگی بود که در این زمینه کمیسیون حقوقی همکاری خوبی با کمیسیون فرهنگی انجام داد که در نتیجه آن ۳۵ ماده مربوط به مسائل فرهنگی تصویب شد که در مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی وجود ندارد.
این نماینده مجلس عنوان کرد: برخی ایراد گرفتند که حجاب شرعی در این لایحه حذف شده است؛ این مشکل حل شد و دیگر این نگرانی وجود ندارد. همچنین گفته شد که چرا جرم انگاری شده‌ است که در پیشنهادات تصویب شد که اول تخلف حساب شود و متخلف جریمه شود بعداً جرم تلقی شود و مجازاتی درنظر گرفته شد.
بانکی پور با بیان اینکه این لایحه بیشتر با سرحلقه‌ها، جریانات سازمان یافته، مدیران و تولید کنندگان، افراد در ارتباط با خارجی‌ها و سلبریتی‌ها کار دارد، عنوان کرد: یکی از نقاط مثبت این لایحه این است که اگر در خانواده مدیران تخلفی کرد، هیچ کدام از معافیت های این قانون برای مدیران در نظر گرفته نشود.

  • نویسنده :
  • منبع :