19 دی: رسانه‌های آمریکا اعلام کردند شمار جان‌باخته‌گان آتش‌سوزی‌های بی‌سابقه در ایالت هاویی به ۹۳ نفر افزایش یافته است.
به گزارش آسوشیتدپرس، «جاش گرین»، فرماندار ایالت هاوایی در غرب آمریکا اعلام کرد شمار جانباخته‌گان حریق جنگل‌ها در جزیره مائوی به ۹۳ نفر افزایش یافته و احتمالا در روزهای آینده نیز این آمار افزایش یابد.
پیش از این تعداد جانباخته‌گان ۸۰ نفر اعلام شده بود.
رسانه‌های آمریکا می‌گویند این آتش‌سوزی‌ها مرگبارترین فاجعه طبیعی در تاریخ ایالت هاوایی و یکی از بدترین فجایع طبیعی در تاریخ مدرن آمریکاست.گفته می‌شود بر اثر آتش سوزی بزرگ هاوایی، بخش زیادی از شهر کوچک لاهاینا در مائوئی ویران شده و صدها خانواده محلی نیز آواره شده‌اند.

مقامات شهر مائوی با تأیید افزایش شمار جان‌باختگان اعلام کردند که انتظار می‌رود این حریق، به مرگبارترین فاجعه تاریخ ایالت هاوایی بدل شود.

پیش‌تر اعلام شده بود که ۱۴ هزار و ۹۰۰ نفر از بازدیدکنندگان جزیره مائوی، از طریق هوایی این جزیره را ترک کرده‌اند. همچنین براساس اعلام مقامات، عملیات تخلیه منطقه مسکونی کاناپالی همچنان ادامه دارد.

آتش‌سوزی جنگل‌ها در ساحل غربی جزیره مائوی از سه‌شنبه هفته گذشته شروع شد و وزش باد شدید به آن دامن زد. این آتش‌سوزی شهر «لاهاینا» را محاصره کرده و برخی از مردم در خیابان‌ها گرفتار شده و برخی دیگر نیز خود را به آب‌های اقیانوس انداختند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا آتش‌سوزی جنگل‌ها در هاوایی را یک «فاجعه بزرگ» خواند و فرمان ارائه کمک‌های فدرال را صادر کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :