19 دی: رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: جهت‌گیری اصلی سازمان برنامه و بودجه و مجموعه دولت این است که تمامی اوراق مالی را برای تکمیل طرح‌های تملکی که امکان اتمام آنها در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ وجود دارد، استفاده کند.
«داود منظور» در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، در ارزیابی خود از راهکار دقیق سازمان برنامه و بودجه برای کنترل سقف بودجه سال آینده با توجه به برگزاری انتخابات اسفند ماه تصریح کرد: دولت لایحه بودجه را با توجه به نیازها و پیش‌بینی پرداخت‌هایی که در سال آینده الزامی است و همچنین با رعایت اجرای قوانین و تکالیفی که بر عهده دارد، تدوین می‌کند؛ البته اینها فارغ از مطالبات نمایندگان مجلس است و اگر نمایندگان مواردی را پیگیری می‌کنند، عمدتاً همین اجرای قانون است.
وی با بیان اینکه فرایند تدوین بودجه ۱۴۰۳ آغاز و جلسات ستاد بودجه در سازمان برنامه و بودجه تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به اصلاح مواد ۱۸۰ و ۱۸۲ آیین‌نامه داخلی مجلس، سازوکار ارائه و تصویب بودجه با تغییراتی مواجه شده و بودجه در دو مرحله ارائه و در دو مرحله نیز به تصویب می‌رسد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به زمان‌بندی تدوین و تصویب لایحه بودجه عنوان کرد: زمان‌بندی تدوین و تصویب بودجه براساس مصوبات جدید مجلس تنظیم و به دستگاه‌ها ابلاغ شده است؛ ستاد بودجه سازمان در همین زمان‌بندی تلاش خواهد کرد لایحه بودجه را آماده‌سازی کند.
منظور درباره راهکار سازمان برنامه و بودجه برای کاهش سهم اوراق مالی از منابع درآمدی دولت در سال آینده با هدف هدایت نقدینگی به سمت تولید گفت: عرضه اوراق بخشی از روش تأمین مالی است و لزوماً به دنبال این نیستیم که میزان انتشار اوراق را به حداقل برسانیم بلکه اوراق کمک می‌کند تا بتوانیم طرح‌های تملک‌ را زودتر تکمیل کنیم.
رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه منابع پیش‌بینی شده در بودجه امسال برای انتشار اوراق مالی حدود ۱۸۶ هزار میلیارد تومان است، متذکر شد: تا امروز هنوز اوراقی را منتشر نکرده‌ایم ولی بنا داریم اوراق مالی را به‌طور کامل منتشر کنیم.
منظور تصریح کرد: جهت‌گیری اصلی سازمان برنامه و بودجه این است که تمامی این اوراق را برای تکمیل طرح‌های تملکی که می‌توانند در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ تمام شوند، استفاده کند.

  • نویسنده :
  • منبع :