19 دی: رئیس پلیس آگاهی فراجا با تاکید بر مبارزه قاطعانه با زورگیری و گوشی قاپی در کشور، گفت: در ۴ ماه نخست امسال، ۱۹۹ باند سرقت گوشی تلفن همراه منهدم شده است.
سردار محمد قنبری گفت: جیب بری، قاپ زنی، زورگیری و سرقت مسلحانه چهار روش سرقت موبایل بوده که بخش عمده‌ای از آن که حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد قاپ زنی و جیب بری، ناشی از غفلت مال باختگان است.
این مقام انتظامی ­با بیان اینکه مقابله با سرقت گوشی تلفن در دستور کار ویژه پلیس آگاهی به صورت تشکیل قرارگاهی است، افزود:­ وضعیت اقتصادی، افزایش قیمت گوشی موبایل و تجارت پرسود قطعه فروشی گوشی‌های تلفن همراه، میزان افزایش استفاده از شبکه‌های اجتماعی و استفاده غیر اصولی از تلفن همراه در معابر، عدم پایبندی اغلب موتورسیکلت سواران به رعایت قوانین و مقررات عبور و مرور در معابر و خیابان‌ها و... روند سرقت این اموال را صعودی کرده است.
رئیس پلیس آگاهی فراجا با بیان اینکه در ۴ ماهه نخست امسال ۱۹۹ باند­سرقت گوشی تلفن همراه که سارقانش ایرانی و­ سایر اتباع خارجی بودند، منهدم شدند، گفت: در این بازه زمانی تعداد یک هزار و ۹۰۷ دستگاه تلفن همراه مالباختگان و تعداد ۵۰۵ دستگاه تلفن همراه حین خروج از کشور کشف شده است.
سردار قنبری افزود: از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۷۲ نفر (۴۱ درصد خارجی) مالخر گوشی تلفن همراه دستگیر و به مقامات قضایی معرفی شدند.
این مقام انتظامی با بیان اینکه بیشتر گوشی‌های سرقتی به کشور‌های افغانستان و بعضا به پاکستان و عراق منتقل می‌شوند، گفت: طبق نظر کارشناسان معمولا ارزش این گوشی‌های به سرقت رفته بالاتر از ۱۰ میلیون تومان است.

  • نویسنده :
  • منبع :