19 دی: رییس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه یکی دیگر از مصدومین حادثه تروریستی شامگاه گذشته در حرم مطهر شاهچراغ (ع) در شیراز به شهادت رسید گفت: در مجموع تعداد شهدا این حمله تروریستی به ۲ نفر رسید.
حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: یکی از مجروحین حادثه تروریستی شاهچراغ به نام "محمد جهانگیری" به دلیل جراحت شدید لحظاتی پیش به فیض شهادت نائل آمد.
گفتنی است؛ شهید جهانگیری که شب گذشته از ناحیه شکم مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود، دو بار تحت عمل جراحی قرار گرفت ولی به دلیل شدت جراحت به لقاء الله پیوست.
بر اساس این گزارش، یک عامل تکفیری عصر روز یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ با سلاح گرم وارد حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) شد و از ورودی اقدام به تیراندازی به سمت زائران و خادمان کرد.
در این حادثه تا کنون یک نفر شهید و هشت نفر(۶ نفر مجروح و ۲ نفر مصدوم) مجروح یا مصدوم شده اند که همه آنها به مراکز درمانی منتقل و تحت مداوا قرار دارند.
یک نفر عامل این حادثه تروریستی با ورود به موقع ماموران امنیتی و انتظامی دستگیر شد.
حرم شاهچراغ(ع) روز چهارشنبه چهارم آبان سال ۱۴۰۱ نیز مورد حمله تروریستی داعش قرار گرفت که در نتیجه آن ۱۳ نفر به شهادت رسیدند و بیش از ۲۰ نفر زخمی شدند. عاملان این اقدام تروریستی یک ماه گذشته اعدام شدند.

  • نویسنده :
  • منبع :