19 دی: سخنگوی وزارت امورخارجه چین در واکنش به حمله تروریستی به حرم شاهچراغ تاکید کرد که پکن از دولت و مردم ایران برای مقابله با افراط‌گرایی و نیروهای تروریست حمایت می‌کند.
وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امورخارجه چین در نشست خبری امروز (سه‌شنبه) به سوالی پیرامون حمله تروریستی اخیر به حرم مطهر شاهچراغ واکنش پاسخ داد.
روز یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ حرم شاهچراغ(ع) در شیراز مورد حمله تروریستی واقع شد که در نتیجه آن دو نفر به شهادت رسیدند و هفت نفر نیز مجروح شدند. بلافاصله بعد از وقوع این حمله تروریستی نیروهای انتظامی و امنیتی وارد صحنه شدند که در مجموع ۱۰ نفر در این رابطه بازداشت شده‌اند.
بنابر گزارش وب سایت وزارت امورخارجه چین، ونبین در این باره گفت: ما این حمله را به شدت محکوم می‌کنیم. چین قاطعانه با هر گونه تروریسم مخالف است و از دولت و مردم ایران در مبارزه با نیروهای افراطی و تروریست و حفظ صلح و ثبات ملی حمایت می‌کند.
به گزارش ایسنا، رئیس کل دادگستری استان فارس نسز پس از وقوع این حمله اعلام کرد که تروریست اصلی که اقدام به تیراندازی در حرم کرده بلافاصله دستگیر شده و در اختیار بازپرس قرار گرفته و بازجویی و تحقیقات از او در حال انجام است.
پیش از این کشورهای متعددی، ازجمله کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و همچنین عراق، سوریه، لبنان، مصر، ارمنستان و تاجیکستان، سازمان ملل، اتحادیه اروپا حمله تروریستی شاهچراغ را محکوم و با ملت ایران و خانواده‌های قربانیان حادثه ابراز همدردی کردند.

  • نویسنده :
  • منبع :