19 دی: ربیس کل دادگستری هرمزگان از آغاز تحقیقات در خصوص قصور احتمالی کادر درمان در بیمارستان میناب این استان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی دادگستری هرمزگان، مجتبی قهرمانی شامگاه پنجشنبه با اشاره به اخبار منتشر شده از سوی برخی رسانه ها مبنی بر گُم شدن بخشی از جمجمه یکی از بیماران در بیمارستان شهرستان میناب که منجر به نزاع و درگیری خانواده بیمار با کارکنان این مرکز درمانی شده است، افزود: دستگاه قضایی استان هرمزگان در راستای نظارت بر حقوق عامه و حُسن اجرای قوانین فوری به موضوع ورود کرده و تحقیقات قضایی و رسیدگی به پرونده در شعبه بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب میناب آغاز شده است.
وی ادامه داد: بنابر گزارش واصله به مرجع قضایی در نتیجه تحقیقات مشخص شده است که بیمار یادشده در تاریخ نهم خرداد ۱۴۰۲ به دلیل تصادف با موتورسیکلت به بیمارستان میناب منتقل شده است.
ربیس کل دادگستری هرمزگان اظهار کرد: براساس گزارش موجود در پرونده، با نظر پزشکان، بیمار در چند مرحله مورد جراحی قرار گرفته و بنابر شکایت اعضای خانواده وی، احتمال دارد به دلیل قصور پزشکی بخشی از بافت استخوان جمجمه وی از بین رفته و با جمجمه مصنوعی ترمیم شده باشد که تحقیقات تخصصی در این خصوص در حال انجام است.
قهرمانی خاطرنشان کرد: پس از اطلاع دستگاه قضایی استان از موضوع و طرح شکایت خانواده بیمار، مسوولان بیمارستان یادشده تحت پیگرد قرار گرفته اند و رسیدگی به پرونده این افراد در شعبه بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان میناب آغاز شده است.
وی تاکید کرد: دستورات لازم برای بازبینی دوربین ها و انجام معاینات و آزمایشات لازم به منظور بررسی قصور احتمالی کادر پزشکی و اخذ اظهارات آنها برای تکمیل روند تحقیقات قضایی به پلیس آگاهی و پزشکی قانونی استان صادر شده است و نتیجه آن متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.
  • نویسنده :
  • منبع :