19 دی: رئیس کمیته جذب مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین حسینی خوزستان گفت: امسال 70 موکب ایرانی برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی از طریق مرز شلمچه به کشور عراق اعزام می‌شود.
حجت الاسلام سید محمود موسوی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مواکب مردمی همزمان با اول ماه صفر، در چهار نقطه ورودی استان خوزستان و پایانه‌های شلمچه و چذابه مستقر شده‌اند.
رئیس کمیته جذب مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین حسینی خوزستان، از اعزام ۷۰ موکب ایرانی به کشور عراق خبر داد و افزود: در پایانه مرزی شلمچه و مسیر منتهی به این گذرگاه ۴۵۰ موکب مستقر شده که هم در رفت و هم در بازگشت به زائران خدمات رسانی می‌کنند.
حجت الاسلام موسوی گفت: همچنین در پایانه چذابه نیز ۳۵۰ موکب توسط مردم و نهادهای مردم نهاد مستقر شده است.
وی با بیان اینکه امسال برنامه ریزی بسیار خوبی در آمادگی مواکب صورت گرفته است، بیان کرد: در بحث اسکان زائران نیز با توجه به گرمای هوا، شرایط آب و هوایی استان و شرجی بودن هوا به طور مرتب برنامه ریزی شده و آمادگی خدمات دهی به زائران حسینی را داریم.
وی به برنامه ریزی برای اسکان و پذیرایی راحت از زائران در مساجد و حسینیه‌های خوزستان اشاره کرد و گفت: مردم خوزستان از فردا مهمانان عزیز و نازنینی بنام زائران آقا امام حسین علیه‌السلام را دارند و همه استان از جمله دستگاه‌های اجرایی و مردم با تمام ظرفیت بسیج شده‌اند تا از زائران استقبال و پذیرایی کنند.
رئیس کمیته جذب مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین حسینی خوزستان، با بیان اینکه برنامه ریزی و پیش بینی‌های لازم در بحث تغذیه زائران انجام شده است، گفت: همه ما موکب‌دار هستیم و منازل ما نیز موکب است که در خدمت زوار آقا ابا عبدالله الحسین (ع) قرار داده شود.

  • نویسنده :
  • منبع :