19 دی: کارشناس و فعال بازار طلا گفت: با توجه به کاهش ۲۸ دلاری بهای انس جهانی طلا، ثبات نرخ ارز و کاهش داد وستدها، بهای انواع سکه و طلا در داخل کاهشی بود و این روند در هفته آینده نیز ادامه خواهد داشت.
«محمد کشتی آرای» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در هفته گذشته قیمت طلا و فلزات گرانبهای دیگر سیر نزولی داشت و بهای انس جهانی طلا با کاهش ۲۸ دلاری مجددا پس از پنج ماه کاهش قیمت، به کانال ۱۸۰۰ دلار بازگشت و بهای انس جهانی به ۱۸۹۴ دلار رسید.
وی افزود: از سوی دیگر با توجه به ثبات نرخ ارز در هفته گذشته، تغییرات قیمت طلا و سکه این هفته کم بود به طوری که در طول یک هفته گذشته قیمت انواع سکه نوسانی بین ۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار بین ۱۰ تا ۲۵ هزار تومان نوسان داشت.
فعال بازار طلا گفت: درخصوص وضعیت بازار طلا در هفته گذشته می‌توان گفت بازار آرامی و داد و ستدها در حد مطلوبی بود و این کاهش قیمت‌ها باعث شد حباب سکه ۳۰۰ هزار تومان کم شود و به پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برسد و می توان گفت در هفته پایانی مرداد ماه قیمت‌ها با توجه به سیر نزولی انس جهانی کاهشی بود.
وی بیان کرد: در آخرین معاملات روز گذشته سکه طرح قدیم ۲۵ میلیون تومان، سکه طرح جدید ۲۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۱۴ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۹ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان، سکه‌های یک گرمی نیز ۶ میلیون تومان داد و ستد شد و براین اساس تمام قطعات سکه بین ۵۰ تا ۱۵۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت.
کشتی آرای اظهارداشت: هر مثقال طلای آب شده در بالاترین رقم خود به ۱۰ میلیون و ۷۰ هزار تومان رسید و روز گذشته دوباره به کانال کمتر از ۱۰ میلیون تومان بازگشت و در آخرین معاملات برابر ۹ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان بود و میانگین قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز در طول هفته ۲ میلیون و ۳۰۸ هزار تومان بود.
وی افزود: در هفته گذشته تغییرات قیمت انواع سکه و طلا کم بود و پیش بینی می‌شود در هفته پیش رو با توجه به اینکه بهای انس جهانی میل به افزایش ندارد و اوضاع اقتصادی جهان آرام است تغییرات زیادی نداشته باشیم.
  • نویسنده :
  • منبع :