19 دی: مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح کشور گفت: تولید موشک‌های بالستیک ایران ۶۴ درصد و کروز دریایی و هوایی ۱۰۰ درصد رشد یافت.
سردار سید مجید ابن الرضا در خطبه های پیش از نماز جمعه زنجان با اشاره به ۳۱ مرداد روز صنعت دفاعی، افزود: همچنین در تولید انواع شناورهای تندرو رشد ۴۰ درصدی داشته ایم چون عرصه رویارویی نیروی مسلح با دشمنان در صحنه دریایی است.
این مسوول ادامه داد: صنعت دفاعی کشورمان هم در تولید موشک دریایی و تجهیزات مربوط رشد فوق العاده ای داشته است.
سردار ابن الرضا افزود: امروزه ۶۰ درصد از خدمات دفاعی ما به واسطه ظرفیت تربیت نیرو در دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان است.
وی اظهار داشت: حضور ناو شکن دنا که در تولیدات وزارت دفاع است در ماموریت هشت ماهه در دور دنیا که به ماموریت ۳۶۰ درجه معروف بود موجب غافلگیری دشمنان و تحسین جهانیان شد.
ابن الرضا با بیان اینکه ساخت و تعمیرات انواع هواپیماهای جنگنده، موشک دور برد و خیبر، ایران را جزو کشورهای برتر در منطقه قرار داده است، اضافه کرد: یکی از ماموریت دیگر صنعت دفاعی ساخت پهپادهای هوشمند برای توسعه قابلیت های دفاعی است.
این مسوول ادامه داد: امروزه استفاده از هوش مصنوعی یکی ابزارهای کاربردی در تولیدات صنعت دفاعی است و ارتقای توان جنگ الکترونیک با افزایش ۲ برابری تولیدات یکی از موفقیت‌های صنعت دفاعی محسوب می شود.
وی به فعالیت‌های انجام گرفته در حوزه‌های غیر دفاعی اشاره کرد و گفت: از دیگر موفقیت ها تولید لاستیک خودروهای ترابری سنگین و سبک بوده که تا به امروز به ظرفیت ۱۴۰ هزار حلقه در سال رسیده است.
ابن الرضا افزود: تولید باتری های تجاری و نیمه تجاری نیز به ظرفیت ۵۰۰ هزار عدد و تولید نیترات آمونیاک کشاورزی نیز به ۲۵۰ هزار تن رسیده است.
این مسوول ادامه داد: همکاری با ۶ هزار و ۵۰۰ شرکت خصوصی و دانش بنیان با حجم همکاری‌ ۷۹ هزار میلیارد تومان از دیگر فعالیت ها بوده است.
  • نویسنده :
  • منبع :