19 دی: وزیر امور خارجه کویت از نتایج سفر وزیر خارجه ایران به عربستان استقبال کرد و گفت: این سفر نشان دهنده تلاش دو کشور برای بازگشت روابط دو جانبه به حالت طبیعی است.
به گزارش خبرگزاری رسمی کویت(کونا)، شیخ سالم عبدالله الجابر الصباح، وزیر خارجه کویت در بیانیه‌ای تاکید کرد که از نتایج سفر حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران به عربستان و دیدار با فیصل بن فرحان، وزیر خارجه این کشور استقبال می کنیم.
وی تاکید کرد: این سفر نشان‌ دهنده تلاش دو کشور برای بازگشت روابط دوجانبه به حالت طبیعی خود و پایبندی آن‌ها به حفظ ثبات ‌و امنیت منطقه است که این امر منجر به اعتمادسازی و در راستای منافع منطقه و جهان است.
وزیر خارجه کویت همچنین از تلاش های چین، عراق و عمان برای بهبود روابط تهران و ریاض تمجید کرد.
شیخ سالم الصباح تاکید کرد: امیدواریم که این سفر گامی در راستای ایجاد روابط قوی میان دو کشور بر اساس احترام متقابل و آغازی برای صفحه جدید از روابط ایران با کشورهای عربی خلیج(فارس) باشد؛ روابطی که بر اساس حسن همجواری، عدم دخالت در امور کشورهای دیگر، تقویت روابط و ایجاد پل‌های همکاری و گفت‌وگو و تفاهم است و این امر در صلح و ثبات و شکوفایی کشورها و مقابله با چالش های آینده سهیم خواهد بود.
بر اساس این گزارش، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران روز گذشته در سفری رسمی وارد ریاض شد و با فیصل بن فرحان، همتای سعودی خود دیدار و رایزنی کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :