19 دی: رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از دستگیری دو مدیر صفحات اینستاگرامی که اقدام به تبلیغ سایت‌های قمار و شرط‌بندی کرده بودند، خبر داد.
سرهنگ داود معظمی گودرزی، در تشریح جزئیات این خبر گفت: درپی دریافت گزارشاتی مبنی بر دعوت کاربران به سایت‌های قمار و شرط‌بندی توسط چند صفحه اینستاگرامی با بیش از نیم میلیون نفر دنبال کننده، پیگیری موضوع در دستورکار تیمی از کارشناسان پلیس فتای تهران بزرگ قرار گرفت و آنان پس از انجام بررسی‌های فنی و تخصصی متوجه شدند تعداد دو صفحه اینستاگرامی که در مجموع بیش از نیم میلیون نفر دنبال کننده دارد برخی از کاربران فضای مجازی را با تبلیغات  فریبنده به سمت و سوی سایت‌های شرط‌بندی و قمار هدایت کرده است.
وی با بیان اینکه مدیران این دو صفحه در ازای انتشار این تبلیغات مبالغ زیادی دریافت کرده بودند، گفت:‌ افسران سایبری پلیس فتای پایتخت پس از تحلیل مستندات جمع‌آوری شده و انجام بررسی‌های اطلاعاتی و تخصصی، موفق شدند دو نفر اصلی گرداننده این صفحات را شناسایی کرده و پس از تشریفات قضایی مجرمین را دستگیر و به پلیس فتا منتقل کنند.
معظمی گودرزی با اشاره به انتقال متهمان به مقر انتظامی و انجام بازجویی از آنان گفت:‌ مجرمین پس از انتقال به پلیس فتا هرگونه اقدام مجرمانه‌ای را رد کردند، اما پس از مشاهده ادله جمع آوری شده توسط پلیس، ضمن پذیرش بزه انتسابی انگیزه خود از این اقدام مجرمانه را منفعت مالی عنوان کردند. در ادامه نیز برای این افراد پرونده‌ای اعلام شد و آنان برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.
وی با هشدار نسبت به کلاهبرداری از مردم در پوشش سایت‌های شرط‌بندی و قمار گفت: شیوه و شگرد در این اقدام مجرمانه به این گونه است که افراد سودجو با دادن وعده‌های فربینده نظیر دریافت سودهای کلان به مخاطبان، لینک‌های اختصاصی را تحت عناوین انفجار، بت‌زنی، پیش‌بینی و ... در سایت‌های شرط‌بندی و قمار طراحی کرده و سعی به جذب افراد ناآگاه می‌کنند. در همین راستا نیز از کاربران به خصوص قشر نوجوان و جوان انتظار داریم به تبلیغات دروغین افراد سودجو در فضای مجازی توجه نکنند و از فعالیت در چنین سایت‌هایی خودداری کنند.
  • نویسنده :
  • منبع :