19 دی: سازمان هواشناسی کشور چند محصول هواشناسی به ویژه بولتن پیش بینی وضع هوای ۱۰ روز آینده شهرهای مرزی و زیارتی ایران و عراق برای ایام اربعین حسینی را تولید و عرضه کرد.
عبدالرسول حسن پور، مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و ارزیابی عملکرد سازمان هواشناسی کشور اظهار داشت: این محصول به صورت روزانه تولید و از طریق پورتال اطلاع رسانی و صفحات سازمان هواشناسی کشور در شبکه‌های مجازی منتشر می‌شود.
وی ادامه داد: این محصول پیش بینی به زائرین اربعین حسینی کمک می‌کند برنامه ریزی سفر خود را متناسب با اوضاع جوی در محدوده پیاده روی و شهرهای زیارتی عراق تنظیم کنند.
این مسئول تصریح کرد: بولتن اربعین حسینی چشم انداز ۱۰ روزه‌ای از اوضاع جوی چهار شهر زیارتی «نجف، کربلا، کاظمین و سامرا» و همچنین شش شهر مرزی ایران با عراق یعنی «تمرچین (پیرانشهر)، باشماق، خسروی (قصر شیرین)، مهران، چذابه و شلمچه» ارائه می‌کند.
حسن پور گفت: این محصول به صورت روزانه در مرکز پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور تولید می‌شود و زائران می‌توانند آن را از سایت سازمان به نشانی www.irimo.ir و صفحات سازمان در شبکه‌های اجتماعی نظیر «بله» به نشانی @irimonews دریافت کنند.
وی ادامه داد: علاوه بر این زائران عزیز می‌توانند برنامه موبایلی هوای اربعین را که در پژوهشگاه هواشناسی و علوم جوی کشور تولید شده است، به وسیله آدرس https://b2n.ir/b48769 دریافت کرده و اطلاعات جوی تمامی مسیرهای منتهی به شهرهای زیارتی را به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی مشاهده کنند.
مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و ارزیابی عملکرد سازمان هواشناسی کشور افزود: علاوه بر این بر اساس برنامه ریزی انجام شده، کارشناسان سازمان سازمان هواشناسی کشور در بخش‌های مختلف خبری صدا و سیما نیز آخرین تغییرات جوی مناطق مرتبط با پیاده روی اربعین را اطلاع رسانی می‌کنند.
  • نویسنده :
  • منبع :