19 دی: عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات گندمکاران گفت: انتظار می‌رود دولت هرچه سریع‌تر مطالبات گندمکاران را پرداخت کرده و در کنار آن خسارت دیرکرد را نیز به آنها بدهد.
حجت الاسلام احد آزادیخواه در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دولت بخشی از هزینه گندمکاران را نگه داشته است. ما می‌دانیم که دولت گرفتاری دارد اما براساس بند «ب» قانون برنامه ششم توسعه دولت را ملزم کردیم که اگر نتوانست به موقع پول گندمکاران را پرداخت کند باید خسارت آنها را بپردازد.
وی در ادامه اظهار کرد: زمانی که کشاورز از بانک کشاورزی تسهیلات می‌گیرد اگر ۱۰ روز قسط خود را پرداخت نکند باید خسارت بدهد. دولت نیز براساس قانون ملزم است تا خسارت کشاورزان را بپردازد.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انتظار می‌رود دولت هرچه سریع‌تر هزینه گندمکاران را پرداخت کند چرا که کشاورزان نیز صدها گرفتاری دارند، دولت ۱۰ میلیون تن گندم خریداری کرده و انتظار می‌رود خسارت دیرکرد هم به کشاورزان پرداخت شود.
رحمت الله نوروزی، نماینده مردم علی آباد کتول نیز در جلسه علنی امروز دوشنبه مجلس در تذکری با انتقاد از دولت به دلیل پرداخت نکردن مطالبات گندمکاران گفت: کشاورزان خرداد ماه گندم را تحویل داده‌اند و آقای رئیس جمهوری بارها به رئیس سازمان برنامه و بودجه دستور داده است که مطالبات کشاورزان پرداخت شود.
وی همچنین با بیان اینکه پول در وزارت نفت رسوب شده‌ است، خواستار پیگیری هیئت رئیسه مجلس در این زمینه شد.
این نماینده مجلس با اشاره به نیاز کشاورزان به کود تاکید کرد: کشاورزان نیاز به کود دارند و ریاست سازمان برنامه و بودجه در این زمینه توجهی ندارد. این درحالیست که بر اساس گفته وزیر جهاد کشاورزی آقای رئیس جمهوری در این زمینه دستور داده است.
نماینده علی آباد کتول با تاکید بر اینکه در ۳ استان شمالی کشور در موضوع پول گندم و خرید کود مشکل داریم، از قطعی مکرر برق و ایجاد مشکلات برای کشاورزان در این خصوص انتقاد کرد و خواستار توجه دولت به این مسائل شد.
محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر تاکید کرد: این موضوع هفته گذشته مطرح شد و پیگیری‌های لازم نیز انجام گرفته است؛ ان‌شاءالله این مطالبات حتماً به زودی پرداخت می‌شود.


  • نویسنده :
  • منبع :