19 دی: نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش تعداد نمایندگان حوزه انتخابیه تهران گفت: در صورت تبدیل شدن مصوبه کمیسیون شوراها به قانون، به هریک از شهرستان‌های استان تهران از جمله پیشوا، ورامین و قرچک یک کرسی نمایندگی اضافه می‌شود.
اقبال شاکری نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، از افزایش تعداد نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی خبر داد.
وی با بیان اینکه طرح اصلاح تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفته است، گفت: بر اساس این طرح تعداد نمایندگان برخی استان‌ها از جمله تهران افزایش پیدا می‌کند.
نماینده تهران در مجلس خاطرنشان کرد: در این طرح، شهر تهران افزایش کرسی نداشته است اما به شهرستان‌های استان از جمله پیشوا، ورامین و قرچک یک کرسی اضافه خواهد شد.
شاکری افزود: همچنین شهرستان‌های قدس، ملارد، رباط‌کریم و پردیس از تهران جدا می‌شوند و هر کدام یک نماینده خواهند داشت، بنابراین به استان تهران 5 نماینده اضافه شده است.
وی تصریح کرد: علاوه بر این بر اساس مصوبه کمیسیون شوراها، از زمان لازم‌الاجرا شدن طرح مذکور، شهرستان پردیس از  تهران جدا می‌شود و نام حوزه انتخابیه تبدیل به تهران، ری، شمیرانات و اسلام‌شهر خواهد شد.
این نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: این طرح اکنون در دستورکار صحن علنی مجلس است و امروز یا فردا در صحن مجلس مطرح خواهد شد.
  • نویسنده :
  • منبع :