19 دی: سخنگوی هما با اعلام این‌که ۶۰درصد ظرفیت پروازهای اربعین ایران‌ایر باقی مانده است، گفت: برخی سایت‌ها بلیت ۲.۵میلیونی را با قیمت بالاتر به مردم می‌فروشند.
حسام قربانعلی با اشاره به تخلف برخی سایت‌ها در خصوص فروش پروازهای اربعین، اظهار کرد: هیچ امکانی برای خرید بلیت پروازها توسط ربات‌ها با توجه به اتصال شبکه فروش هما به درگاه پرداخت شاپرک و دریافت کدهای امنیتی و تأیید وجود ندارد.
وی ادامه داد: برخی سایت‌ها پروازهای موجود اربعین 1402 هما را در وب‌سایت خودشان عرضه می‌کنند و بلافاصله با دریافت اطلاعات مسافر نسبت به تهیه بلیت از پایگاه فروش هما اقدام می‌کنند و مابه‌التفاوت را به‌عنوان کارمزد برمی‌دارند.
وی توضیح داد: به‌دلیل این‌که سایت‌ها شبکه فروش گسترده‌تری در فضای تحت‌وب دارند پروازهای موجود هما را که برای همه امکان خرید آنها وجود دارد پس از دریافت اطلاعات زائر، با قیمت بالاتر می‌فروشند.
مدیر روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران افزود: از مردم می‌خواهیم از طریق سایت هما با قیمت مصوب و بدون پرداخت یک ریال بالاتر از پروازهای اربعین خریداری کنند.
قربانعلی با یادآوری این که در روزهای 16 و 17 شهریور بلیت با قیمت 2.5 میلیون تومانی عرضه شده است، اضافه کرد: عرضه روزانه و مقطعی در دو نوبت صبح و عصر بلیت پروازهای اربعین عرضه می‌شود. ظرفیت پروازهای اربعین هما به مرز 40 درصد فروش رسیده است و همچنان ادامه دارد.
وی این را هم گفت که بلیت همه پروازهای رفت اربعین برای روزهای 16، 17، 18 و 19 و 20 شهریور با قیمت 2.5 میلیون تومان عرضه می‌شود.
وی همچنین در خصوص اختلال در زمان پرداخت وجه بلیت گفت: به‌دلیل تقاضای بیش از اندازه نسبت به عرضه ممکن است در لحظه خرید چند کاربر روی مسیر پروازی برای خرید اقدام کنند که باعث از دسترس خارج شدن لینک پرداخت شود.
  • نویسنده :
  • منبع :