19 دی: استاندار کرمانشاه، مرز خسروی را نزدیک‌ترین مرز ایران به عتبات عالیات دانست، گفت: این مرز می‌تواند برای هم‌وطنانی که در نیمه شمالی کشور حضور دارند، یکی از بهترین انتخاب‌ها باشد.
محمدطیب صحرایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آمادگی استان کرمانشاه برای پذیرایی از زائران اربعین گفت: فضای استان، به خصوص قصر شیرین و مرز خسروی به طور کامل آماده پذیرش زائران است. به طور سنتی، در مرز خسروی، تعداد زوار به صورت تدریجی افزایش پیدا می‌کند. لذا فکر می‌کنیم که از هفته آینده تعداد زائران افزایش چشمگیری داشته باشد.
استاندار کرمانشاه با تأکید بر آمادگی کامل این استان در پذیرش زائران، اضافه کرد: آمادگی بسیار خوبی در زمینه امکانات زیرساختی و موکب‌ها وجود دارد؛ امیدواریم بتوانیم به خوبی به مردم خدمت کنیم.
وی در ادامه با بیان اینکه امکانات مرز خسروی در شرایط فعلی بسیار تقویت شده و نزدیک‌ترین نقطه از مرزهای جمهوری اسلامی به عتبات عالیات است؛ به زائران به ویژه هم‌وطنان ساکن در نیمه شمالی کشور توصیه کرد این مرز را که از بهترین و کوتاه‌ترین مسیرهاست، برای حضور در مراسم اربعین انتخاب کنند.
صحرایی خاطرنشان کرد: آمار تردد از مرزهای استان کرمانشاه به‌طور روزانه در حال افزایش است؛ لذا توصیه می‌کنیم زائران هرچه زودتر حرکت خود را آغاز کنند تا در روزهای آخر ازدحام ایجاد نشود و سفر راحت‌تری داشته باشند.
رئیس ستاد اربعین استان کرمانشاه گفت: سال گذشته بیش از ۲۵۰ هزار نفر از مرز استان خارج شدند و امیدواریم این رقم تا ۱ میلیون نفر افزایش داشته باشد.
  • نویسنده :
  • منبع :