19 دی: دولت جو بایدن در پی شیوع موج جدید ابتلا به بیماری کووید – ۱۹ قصد دارد از همه آمریکایی‌ها بخواهد که در پاییز امسال برای مقابله با این موج، دُز دیگری از واکسن کرونا دریافت کنند.
بر اساس گزارش های رسانه ای، در حالی که مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها از افزایش موارد ابتلا و بستری شدن در بیمارستان ها از این ویروس خبر می دهند، اما سطح کلی ابتلا پایین است.
با این حال، دولت بایدن که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ قرار دارد، در تلاش است همه آمریکایی ها در پاییز امسال، باز هم واکسن کرونا دریافت کنند.
شرکت مدرنا روز پنجشنبه به وقت محلی ادعا کرد که داده‌های اولیه نشان می‌دهد واکسن به‌روز شده کرونای این شرکت در مقابل سویه های «اریس» و «فورناکس» مؤثر است.
شرکت مدرنا و دیگر سازندگان واکسن کرونا مانند فایزر و بایو اند تک نسخه های جدید از واکسن های خود را برای مقابله با سویه موسوم به XBB.۱.۵ تولید کرده اند.
این شرکت‌ها انتظار دارند که پس از تایید از سوی نهادهای سلامتی در آمریکا و اروپا، واکسن‌های به‌روز شده خود را در فصل پاییز در بازار عرضه کنند.
یک مقام مسئول کاخ سفید با اشاره به ویروس سنسیتیال تنفسی گفت: ما همه آمریکایی ها را تشویق خواهیم کرد که علاوه بر واکسن های آنفلوآنزا و واکسن های RSV، این تقویت کننده ها را نیز دریافت کنند.

  • نویسنده :
  • منبع :