19 دی: وزارت بهداشت عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد تاکنون موردی از ابتلا به سویه جدید کرونا در استان‌های مختلف این کشور ثبت نشده است،اما احتمال ورود این سویه از کشورهای دیگر به عراق وجود دارد.

در آستانه اربعین حسینی که هر ساله با حضور گسترده زائران خارجی در کربلا همراه است، احتمال شیوع برخی بیماری‌های واگیر در عراق مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است. 

در همین راستا، وبگاه بغداد الیوم امروز سه شنبه، بیانیه وزارت بهداشت عراق را منتشر کرده است. براین اساس، وزارت بهداشت این کشور در این بیانیه تاکید کرده که تاکنون موردی از ابتلاء به سویه جدید کرونا در عراق به ثبت نرسیده اما احتمال ورود آن به این کشور نیز وجود دارد. 

وزارت بهداشت عراق اعلام کرده است که احتمال جهش ویروس کرونا و ایجاد سویه‌های جدید از آن همواره وجود دارد که ممکن است از سویه‌های قبلی قوی‌تر و یا ضعیف‌تر باشند. 

وزارت بهداشت عراق با تاکید بر این مساله که تاکنون موردی از ابتلاء به سویه جدید کرونا در عراق به ثبت نرسیده، از سالمندان و مبتلایان به بیماری‌های پرخطر خواسته است که همواره توصیه‌های بهداشتی را رعایت کرده و علاوه بر استفاده از ماسک، همواره دستان خود را بشویند و از حضور در اماکن شلوغ خودداری کنند. 

در ادامه بیانیه وزارت بهداشت عراق آمده است که سویه جدید کرونا دارای آثار شدیدی در فرد مبتلا نیست، چون افرادی که در گذشته واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند به اندازه کافی در برابر این ویروس از ایمنی لازم برخوردار هستند. 

منابع عراقی در روزهای اخیر با اشاره به ابتلای چند شهروند کویتی به سویه جدید کرونا، درباره احتمال ورود این سویه جدید به عراق همزمان با حضور زائران خارجی در مراسم اربعین حسینی در کربلا و دیگر شهرهای عراق، هشدار داده‌اند.

  • نویسنده :
  • منبع :