19 دی: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: عدم یکنواختی و استفاده زیاد از فیلترشکن‌ها باعث حملات سایبری زیادی شده که در چند ماهه اخیر رشد بسیار زیاد حملات سایبری به سایت‌های مختلف را شاهد بودیم.
مصطفی طاهری در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد بررسی کیفیت اینترنت و شاخص‌های مرتبط با آن با رویکرد چالش‌های ایجاد شده برای شهروندان و کسب و کارهای اینترنتی، با بیان اینکه این گزارش شامل دو فصل جلب اعتماد مردم برای استفاده از سکوهای داخلی و مباحث فنی می شود، گفت: اگر در یک بخش از شبکه سرمایه‌گذاری نشود نمی توان به همه نیازهای مردم پاسخ داد؛ اشتباه در شبکه داریم که خود یکی از دلایل ایجاد اختلال است.
وی با بیان اینکه باید توسعه یکنواخت در شبکه باشد، افزود: سرمایه گذاری کمی در حوزه موبایل و بی‌سیم شده حال اینکه بار اصلی اینترنت روی شبکه بی‌سیم است، امیدواریم با توسعه فیبر نوری و انتقال ترافیک از بی‌سیم این کمبودها جبران شود.
طاهری درباره موضوع پالایش بیان کرد: تصمیم‌گیران متعددی در این بخش وجود دارد به طوری که طبق گزارش ارائه شده حداقل ۸ جای مختلف تاثیر می گذارند. این عدم یکنواختی و نبود مدیریت یکپارچه باعث اختلالات می شود که باید فکری جدی به خصوص از سوی شورای عالی فضای مجازی شود.
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: عدم یکنواختی و استفاده زیاد از فیلترشکن ها باعث حملات سایبری زیادی شده که در چند ماهه اخیر رشد بسیار زیاد حملات سایبری به سایت های مختلف را شاهد بودیم. در واقع استفاده از فیلترشکن‌ها محلی شده که نظارت و تنظیم‌گری و حکمرانی در شبکه مجازی به شدت کاهش پیدا کند که نیاز به بهینه سازی در شبکه داریم.  

  • نویسنده :
  • منبع :