19 دی: نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارتباطی بین موضوع استیضاح وزیر صمت و تحویل خودروی شاسی بلند به برخی نمایندگان وجود ندارد، گفت: طبق درخواست برخی از نمایندگان ما اسامی نمایندگانی که خودرو تحویل نگرفته‌اند را اعلام می‌کنیم.
حجت الاسلام مجتبی ذوالنور در جلسه علنی امروز مجلس و بعد از نطق احمد علیرضابیگی نماینده تبریز درباره بحث خودروهای شاسی بلند و تصمیم قبلی هیات نظارت درباره ممانعت از بیان نطق و تذکر او گفت: هیات نظارت بر رفتار نمایندگان برای جلوگیری از التهاب اوضاع تصمیمی برای منع نطق آقای علیرضابیگی گرفته بود که بعد از انتخاب هیات رئیسه جدید، در اولین جلسه هیات نظارت منع نطق آقای علیرضابیگی برداشته شد.
نائب رئیس مجلس اضافه کرد: بر اساس تلاش‌های موشکافانه هیات نظارت قبلی و هیات نظارت فعلی این نتیجه حاصل شد که ارتباطی بین موضوع استیضاح وزیر صمت و تحویل خودروی شاسی بلند به برخی از نمایندگان وجود نداشته و کاملا بی ربط است.
وی افزود: تعدادی از نمایندگان در نامه‌ای به هیات رئیسه اعلام کردند که وکالت تام و اختیارات کامل می‌دهند و از هیات رئیسه می‌خواهند که چنانچه من نماینده امضا کننده نامه، خودم، همسر، فرزندان، نزدیکان و اعضای دفتر و هر فردی با سفارش من خودرو گرفته، آن را اعلام کنیم و این اختیار و وکالت داده شده که ما به رسانه‌ها هم اعلام کنیم.
وی افزود: همچنین اگر بررسی‌ها حکایت از آن داشت که این نمایندگان خودرویی نگرفته‌اند این موضوع هم اعلام شود. چون دشمنان ما با سوار شدن بر یک موجی به دنبال تخریب چهره مجلس انقلابی و نمایندگان خدوم هستند. لذا هیات نظارت بر رفتار نمایندگان این موضوع را بررسی می‌کند و ما مکاتباتی با دستگاه‌ها هم داشته‌ایم.
رئیس هیات نظارت بر رفتار نمایندگان بیان کرد: فرض کنید عزیزی از نمایندگان خودرو گرفته باشد که بر اساس بررسی‌های فعلی به اندازه انگشتان دو دست نیست. اگر کسی خودرو نگرفته باشد ما اعلام می‌کنیم تا مردم تکلیف را بدانند نه اینکه دشمنان بخواهند به مجلس انقلابی آسیب بزنند.
ذوالنور تاکید کرد: راهبرد اصلی دشمنان انقلاب اسلامی اعتبار زدایی از نظام و مسئولان است که باید به این موضوع توجه کنیم. اگر مسئولی در هر سطحی از رانت استفاده کرده و ویژه خواری داشته و از جایگاهش سوءاستفاده کرده و تخلفی مرتکب شده باید معرفی کنیم تا سره از ناسره مشخص شده و هر دو بعد موضوع پیگیری شود.
  • نویسنده :
  • منبع :