19 دی: علی خضریان با اشاره به بازداشت عکاس خبرگزاری تسنیم توسط طالبان گفت که در این باره با مسئولان وزارت امور خارجه و بخش کنسولی این وزارتخانه ارتباط برقرار شد تا هرچه سریعتر جهت رفع مشکل وی اقدام عاجل انجام شود.
علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به بازداشت عکاس خبرگزاری تسنیم توسط طالبان گفت: پیرامون اتفاقی که برای آقای محمدحسین ولایتی عکاس خبرگزاری تسنیم در افغانستان افتاده است، با مسئولان وزارت امور خارجه و بخش کنسولی این وزارتخانه ارتباط برقرار شد تا هرچه سریعتر جهت رفع مشکل برای این عکاس عزیزمان در افغانستان اقدام عاجل صورت گیرد.
وی با تأکید بر اینکه کمیته سیاسی، نظامی، امنیتی کمیسیون اصل نود مجلس تا آزادی ولایتی این مسئله را با جدیت پیگیری خواهد کرد، تاکید کرد: ما در حال تلاش هستیم با سایر مسئولان ذی‌ربط در حوزه افغانستان نیز ارتباط گرفته شود تا این موضوع در سریع‌ترین زمان ممکن حل‌وفصل شود.
خضریان عنوان کرد: جدای از هر دلیلی که برای بازداشت این عکاس و خبرنگار کشورمان مطرح است، تأکید ما این است که باید حقوق این فرد به‌عنوان شخصی که به‌طور قانونی در کشور افغانستان حضور داشته است، از سوی حاکمان فعلی افغانستان رعایت شود، مسئله بعدی این است که بدون ارائه دلیل هرگونه بازداشت از سوی طالبان خلاف تعهداتی است که کشورها نسبت به شهروندان یکدیگر دارند.
سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس تأکید کرد: طی گفت‌وگویی که با مسئولان وزارت خارجه صورت گرفت، تأکید شد که هرچه سریع‌تر برای آزادی آقای ولایتی وارد گفتگو با هیئت حاکمه در افغانستان شوند.
وی در پایان گفت: امیدواریم با پیگیری‌های صورت‌گرفته شاهد آزادی آقای ولایتی در کوتاه‌ترین زمان ممکن باشیم.
محمدحسین ولایتی روز شنبه هفته جاری و در حالی که به‌صورت قانونی و از طریق مرز هوایی و در سفری غیرکاری وارد افغانستان شده بود و مدت ۱۰ روز نیز در کابل حضور داشت، هنگام بازگشت و در فرودگاه کابل بدون هیچ‌گونه توضیح مشخصی بازداشت شد.
  • نویسنده :
  • منبع :