19 دی: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از حضور وزیر امور خارجه و معاونان وی در این کمیسیون خبر داد و افزود: روند آزادی زندانیان ایرانی در آمریکا تشریح شد.
ابوالفضل عمویی در توضیح نشست عصر سه‌شنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به خبرنگاران گفت: در این نشست وزیر امور خارجه و معاونان وی مهمان کمیسیون بودند و آقای کاظمی قمی نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در افغانستان، آخرین وضعیت موضوعات دوجانبه در روابط تهران - کابل را تشریح کرد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: نماینده ویژه جمهوری اسلامی در افغانستان در این نشست به پیگیری حقابه کشور از رود هیرمند تاکید کرد و به این موضوع اشاره داشت که بازدید هیات ایرانی از دهرآود در راستای اجرای بخشی از معاهده توسط هیات حاکمه کابل بود.
وی ادامه داد: در این جلسه امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و همکاران وی اقدامات وزارت امور خارجه برای حمایت از ایرانیان خارج از کشور، تسهیل مراسم پیاده روی اربعین حسینی و همچنین اقدامات وزارت امور خارجه برای مقابله با اهانت به قرآن کریم در کشورهای اروپایی را تشریح کردند.
عمویی یادآور شد: علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه نیز در این نشست روند آزادی زندانیان ایرانی در آمریکا و آزاد شدن منابع مالی مسدود شده ایران در کره جنوبی و پیگیری رفع تحریم ها را تشریح کرد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: نمایندگان عضو کمیسیون با تبیین نظرات خود بر همکاری مجلس با وزارت امور خارجه در تصویب «لایحه حمایت از ایرانیان خارج از کشور» تاکید و از اقدامات وزارت خارجه در جهت تامین منافع ملی قدردانی کردند.

  • نویسنده :
  • منبع :