19 دی: وزیر کشور از افزایش برنامه حفاظتی از حرم شاهچراغ خبر داد و گفت: برنامه‌های بیشتری برای امنیت منطقه در نظر داریم.
احمد وحیدی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت درباره برنامه‌های هفته دولت اظهار داشت: حجم زیادی از پروژه‌ها در حوزه‌های نفت، گاز، راه، سد و پروژه‌های شهری و روستایی در هفته دولت افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود که به تدریج اطلاع رسانی خواهد شد.
وزیر کشور درباره جزئیات پرونده درگیری در نارنجستان شیراز نیز توضیح داد: قوه قضائیه علیه حمله‌کننده به آمر حجاب، حکم صادر کرده است. آمر بر اساس اصول و ضوابط اقدام کرده اما اقدام فرد مهاجم خلاف بوده و به همین دلیل هم بازداشت و در دادگاه علیه او حکم صادر شده است.
وحیدی با بیان اینکه دولت پیگیر موضوع دستگیری عکاس ایرانی در افغانستان است، افزود: جزئیات این موضوع را می‌توان از وزارت خارجه پیگیر شد.
وی درباره شرایط عزیمت افغانستانی‌ها به کربلا در ایام اربعین هم گفت: افرادی از این کشور که مقیم ایران هستند مشکلی ندارند و افغانستانی‌ها هم با داشتن روادید عراق مانعی نخواهند داشت.
وزیر کشور درباره تمهیدات اعزام زائران به کربلا در ایام اربعین توضیح داد: با توجه به برخی مشکلات سامانه سماح، سامانه دیگری در کنار آن راه اندازی شده است و امید است مشکلات موجود رفع شود. همه مواکب متناسب با حجم جمعیتِ عازم، برقرار و تسهیل در خروج و مسیرها هم در دست اقدام است.
وحیدی درباره آخرین وضعیت پرونده شاهچراغ هم با اشاره به اینکه متهمان این پرونده توسط دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی دستگیر شدند، تأکید کرد: با قدرت تمام عناصر مرتبط به این ترور ضربه خورده و دستگیر شدند. تبعه برخی کشورها در این پرونده متهم هستند و خود تروریست از تاجیکستان بوده است.
وی از افزایش برنامه حفاظتی از حرم شاهچراغ خبر داد و گفت: برنامه حفاظتی تدارک دیده شده، اقدام لازم انجام و علیه فرد هم شلیک شده بود اما این اتفاق تلخ روی داد به همین خاطر برنامه های بیشتری برای امنیت منطقه در نظر داریم.
  • نویسنده :
  • منبع :