19 دی: استاندار فارس گفت: دوربین‌های حرم مطهر تقویت می‌شود و تصمیم گرفته شد تا در بافت ۵۷ هکتاری اطراف حرم مطهر اتباع خارجی به هیچ وجه ساکن نباشند.
محمدهادی ایمانیه در نشست خبری امروز به جزئیات حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ که در مرداد ماه امسال رخ داد اشاره کرد و پس از تشریح نحوه ورود تروریست، گفت: از ورود تا دستگیری تروریست در حرم مطهر شاهچراغ (ع) ۲۳ ثانیه طول کشیده و عملکرد نیرو‌های امنیتی قابل قبول است از این رو به دلیل فضای فرهنگی و معنوی حرم مطهر نمی‌توان انتظار اقدامات غیرمتعارف داشت. 
او، تمهیدات امنیتی حرم مطهر شاهچراغ (ع) پس از حمله تروریستی را مورد توجه قرار داد و گفت: دوربین‌های حرم مطهر تقویت می‌شود و تصمیم گرفته شد تا در بافت ۵۷ هکتاری اطراف حرم مطهر اتباع خارجی به هیچ وجه ساکن نباشند همچنین دستگاه‌های XR برای بازرسی بدنی و دستگاه‌های چهره زن نصب خواهد شد.
استاندار فارس گفت: آموزش نیرو‌های امنیتی برای آمادگی بیشتر از طریق برگزاری مانور انجام می‌شود و طبق مصوبه هفته گذشته شورای عالی امنیت ملی کشور امنیت حرم مطهر سیدعلاء الدین حسین (ع) شیراز به سپاه پاسداران واگذار شد.
ایمانیه از ساماندهی اتباع بیگانه در استان فارس خبر داد و گفت: هرچه زودتر کارت هوشمند اتباع غیر ایرانی در شیراز به عنوان پایلوت با مجوز وزیر کشور صادر می‌شود و باید هرگونه اشتغال اتباع خارجی توسط کارفرما‌های ایرانی به اداره اطلاعات استان گزارش دهند در غیر این صورت با کارفرمایی ایرانی که به اتباع خارجی کار بدهند، به عنوان مجرم ضد امنیتی برخورد خواهد شد.

همچنین بهرنگ قربانی، مدیرکل اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس در این نشست خبری بیان کرد: ۳۵۸ هزار نفر تبعه خارجی مجاز در استان فارس ساکن هستند و ۱۲۰ هزار نفر از این افراد طی دو سال اخیر به استان فارس وارد شده و در قالب طرح سرشماری مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

قربانی افزود: برخی از واحدهای اقتصادی دارای مشکل نیروی انسانی هستند از این رو با استفاده از اتباع بیگانه نسبت به تأمین نیرو اقدام کرده‌اند.

به گفته این مقام مسئول با توجه به ساماندهی مشاغل در استان فارس مقرر شده تا در مشاغلی که ایرانیان توان انجام در آن شغل‌ها را دارند امکان استفاده از اتباع بیگانه ممنوع است.

قربانی تاکید کرد: هیچ تبعه بیگانه‌ای در فارس نمی‌تواند به شغل فروشندگی بپردازد.

وی افزود: مقرر شده تا در محدوده منطقه هشت شهرداری شیراز هیچ منزلی به اتباع بیگانه اجاره داده نشود.

او اضافه کرد: سقف ثبت نام دانش آموزان اتباع در مدارس استان فارس نیز تنها ۴۰ درصد از ظرفیت مدرسه است.


  • نویسنده :
  • منبع :