19 دی: وزیر کشور هرگونه تبانی بین خود و رئیس مجلس بر سر پرونده استیضاح را رد کرد.

در روزهایی که ماجرای استیضاح وزیر کشور داغ است و جلسات پی در پی قالیباف با نمایندگان برای منتفی کردن طرح استیضاح هنوز به نتیجه نرسیده است، روز گذشته یک نماینده مجلس مدعی تبانی بین وزیر کشور و رئیس مجلس برای بستن این پرونده شد. 

علیرضابیگی نماینده تبریز در توئیتی نوشته بود؛ «سوء مدیریت درسیستان و بلوچستان بیداد می کند، سرانجام قالیباف توانست به دست نمایندگان استیضاح کننده غلامرضا را از سر راه بردارد و برای جلوگیری از استیضاح وحیدی با او درازای تایید لیست ایران سربلند معامله کرد و برخی از نمایندگان استیضاح کننده به حکمیتی که معنی آن معلوم است تن دادند .« 

این ادعا اما به سرعت با واکنش وزیر کشور روبرو شد و او در حاشیه جلسه هیات دولت پاسخگوی این ادعا شد. 

«احمد وحیدی» در پاسخ به خبرنگار ایرنا ضمن تکذیب این ادعا تصریح کرد: نه آقای قالیباف چنین صحبتی با من داشته و نه من چنین حرفی با او داشته‌ام. 

وزیر کشور در ادامه این نکته را نیز متذکر شد که ادعای این نماینده قابل پیگیری است.

در همین رابطه، سمیه محمودی نماینده شهرضا در مجلس نیز در خصوص احتمال استیضاح وحیدی وزیر کشور گفت: فکر نمیکنم اتفاق خاصی بیفتد؛ نمی‌خواهند این استیضاح مطرح شود، نه این کارگروه می‌تواند کاری کند و نه اراده‌ای برای اعلام وصول وجود دارد.

سمیه محمودی گفت: قرار بر این شد ۳ نفر از نمایندگان «شهبازی، شجاعی، فرشادان» و ۳ نفر از دولت به حل مشکل بپردازند و در صورت حل مشکل قالیباف باید استیضاح را اعلام وصول کند. فکر نمی‌کنم اتفاق خاصی بیفتد؛ نمی‌خواهند این استیضاح مطرح شود، نه این کارگروه می‌تواند کاری کند و نه اراده‌ای برای اعلام وصول وجود دارد.

وی افزود: قالیباف تمایل دارد استیضاح صورت نگیرد. اما به هر حال حق نماینده است. صحبت‌هایی از این جمع شنیدم که به غلامرضا گره زده شده ولی ارتباطی با آن نداشته و محورها چیزدیگری بوده است. امیدوارم کارگروه در این ۲ هفته کار خود را انجام دهد و اگر نتواند طبق قولی که داده شده اعلام وصول شود وگرنه از دستور کار خارج می‌شود.

محمودی گفت: قرار نیست هر استیضاحی که به صحن می‌آید به رفتن وزیر ختم شود، همین که در تاریخ بماند؛ یکسری مسائل و مشکلاتی وجود داشته است که نتیجه آن یا رفتن است یا ماندن ثبت شود، اما در این میان کسی به دنبال نتیجه نبوده که وزیر حضور دارد یا ندارد! مجلس وظیفه دارد ایرادات و مشکلات را عنوان کند و ثبت شود که نمایندگان در برابر خیلی از مشکلات بی‌تفاوت عبور نکردند.

  • نویسنده :
  • منبع :