19 دی: رئیس جمهور با اعلام اینکه ارتباط با همه کشورهای مستقل دنیا در دستور کار سیاست خارجی دولت سیزدهم است، گفت: بریکس یکی از قدرت های نوظهور جهان است و بنای ما همکاری با آن است.
سید ابراهیم رئیسی شامگاه چهارشنبه پیش از عزیمت به ژوهانسبورگ در فرودگاه مهرآباد درباره اهداف سفر به آفریقای جنوبی گفت: این سفر به دعوت رسمی رییس جمهور آفریقای جنوبی که ریاست دوره‌ای بریکس را عهده دار است و به منظور شرکت در اجلاس سران بریکس انجام‌ می شود.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی خود ارتباط با همه کشورهای مستقل در دنیا در دستور کار خود قرار داده است.
آیت الله رییسی خاطر نشان کرد: بریکس توانسته کشورهای مستقل را با هدف مشترک همکاری های اقتصادی و مقابله با یکجانبه گرایی دور هم جمع کند.
رئیس جمهور با اشاره به اهداف این سفر مطرح کرد: هدف اول این سفر شرکت در اجلاس سران و اعلام مواضع جمهوری اسلامی ایران است.
وی افزود: هدف دیگر این سفر انجام دیدارهای دوجانبه با سران عضو بریکس و کشورهای شرکت کننده در این اجلاس است که تمامی این نشست ها در جهت توسعه روابط بین ایران و دیگر کشورها صورت خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه این دیدارها به تبادل ظرفیت ها بین کشورها عضو بریکس خواهد انجامید، گفت: امیدواریم این سفر گامی برای تحقق سیاست‌های ایران باشد.
رییس جمهور خاطر نشان کرد که دیدارهای جنبی این سفر با هدف توسعه روابط ایران با اتحادیه‌های منطقه ای و فرامنطقه ای انجام می‌شود که جزو سیاست های ایران است.
رئیسی با تاکید بر اینکه ارتباط با همه کشورهای مستقل دنیا در دستور کار سیاست خارجی ایران قرار دارد، افزود: بریکس می تواند به عنوان یک مجموعه توسعه پیدا کند.
  • نویسنده :
  • منبع :