19 دی: وزیر حمل و نقل عراق از اختصاص ۱۶ قطار برای حمل و نقل زائران اربعین حسینی در داخل این کشور خبر داد.
به گزارش وزارت حمل و نقل عراق، «رزاق محیبس السعداوی» وزیر حمل و نقل این کشور در نشست کمیته حمل و نقل زیارت اربعین گفت: این قطارها از یکشنبه هفته آینده (۲۷ آگوست) کار خود را در چهار محور «بغداد - کربلاء و بالعکس» ، «بصره - کربلا و بالعکس» و «بازار الشیوخ (ناصریه) - کربلا و بالعکس» و «دیوانیه - کربلا و بالعکس» آغاز می کنند.
وی اظهار داشت: همچنین چهار قطار اضافی برای استفاده در مواقع ضروری برای خدمات رسانی به زائران اربعین در نظر گرفته شده است.
وزیر حمل و نقل عراق افزود: شرکت بنادر عراق (عام) ۲۰ دستگاه اتوبوس را برای انتقال زائران از گذرگاه مرزی شلمچه به گاراژ میدان «سعد» در استان بصره و به سوی ایستگاه قطار المعقل اختصاص داده است که از روز گذشته کار خود را آغاز کردند.
وی با اشاره به اینکه شرکت هوایپمایی عراق طرح مناسبی را برای زائران خط «مشهد - تهران - بیروت » ارائه کرده است، افزود: همچنین این شرکت هواپیمایی ۳۲ دستگاه وسیله نقلیه کوچک و بزرگ را برای انتقال زائران در محور «کربلا - العطشی - سد الهندیه» اختصاص داده است.
السعداوی اشاره کرد که تلاش لجستیکی برعهده شرکت عمومی حمل و نقل زمینی است، بیان کرد: شرکت حمل و نقل مسافر عراق ۷۰۰ اتوبوس یک و دو طبقه را در محور «بغداد - کربلا » برای جا به جایی زائران تجهیز کرده است و این شرکت هزاران خودرو بخش خصوصی را در محورهای «النجف، بابل، نجف، الحسینیه» و همچنین با هماهنگی مسوولان عملیات حمل‌ و نقل زائران از گذرگاه‌های مرزی را سازماندهی کرده است.
وی افزود: شرکت عمومی حمل و نقل زمینی عراق همچنین ۱۵۰ دستگاه کامیون بزرگ را برای ارائه خدمات به زائران اربعین در محور ابراهیمیه تجهیز کرده است و رانندگان این خودروها از شرکت عمومی حمل و نقل مسافران هستند و واحدهای فنی نیز برای جلوگیری تاخیر و توقف و برای سرعت بخشیدن به کار آنها را همراهی می کنند.
وزیر حمل و نقل عراق با اشاره به اینکه همه دستگاه های وابسته به این وزارتخانه برای ارائه خدمات به زائران اربعین امام حسین (ع) بسیج شده اند، گفت: سازمان هواشناسی عراق نیز تعدادی از رانندگان خود را در اختیار قرار داده است که به طور متناوب با رانندگان اتوبوس ها همکاری می کنند.
وی گفت: شرکت عمومی حمل و نقل دریایی عراق نیز ۵۰ دستگاه خودروی خود را برای جابه جایی رایگان زائران در محور «کربلا - العطیشی - سدة الهندیه» اختصاص داده است.
السعداوی ادامه داد: این شرکت خط تاکسی رودخانه ای در شط العرب ( اروند رود ) را برای انتقال زائران از جمهوری اسلامی ایران به اسکله های این شرکت در بصره راه اندازی خواهد کرد و همچنین با هماهنگی وزارت کشور زائران را در استان «واسط » به وسیله تاکسی رودخانه ای (قایق) از رودخانه دجله منتقل خواهد کرد تا زائران مسیر کوتاه تری را طی کنند و تردد در جاده ها نیز تسهیل شود.
وی اظهار داشت: ما می‌خواهیم با استفاده از تجربیات گذشته، حمل و نقل زائران امسال بهتر و سازماندهی‌تر از سال‌های گذشته باشد.
  • نویسنده :
  • منبع :