19 دی: نخست وزیر هند بعد از دیدار با رییس جمهور کشورمان در آفریقای جنوبی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: دیداری بسیار عالی با رئیس جمهور ابراهیم رئیسی داشتم. از اینکه ایران به بریکس خواهد پیوست خوشحال هستم.
«نارندرا مودی» نخست وزیر هند در این توییت که به زبان فارسی منتشر کرد، افزود: راه های تعمیق همکاری های تجاری و فرهنگی بین هند و ایران را مورد بحث و بررسی قرار دادیم.
سید ابراهیم رئیسی روز پنج شنبه در حاشیه پانزدهمین نشست گروه بریکس، در دیدار آقای «نارندرا مودی» نخست وزیر هند، با اشاره به سابقه روابط دیرینه تمدنی و فرهنگی دو کشور اظهار داشت: ایران و هند همواره روابط دوستانه‌ای داشته‌اند و در حال حاضر نیز روابط سیاسی و دیپلماتیک حسنه‌ای دارند، اما روابط اقتصادی فیمابین متناسب با این روابط دوستانه توسعه نیافته است.
رئیس جمهور افزود: ایران و هند ظرفیت‌ها و زمینه‌های خوبی برای گسترش همکاری‌ها در عرصه‌های علمی، فناوری، فضایی، انرژی و ترانزیت دارند. همچنین تقویت همکاری‌های فیمابین در زمینه کریدور شمال-جنوب می‌تواند منافع هر دو کشور و هر دو ملت را تامین کند.
«نارندرا مودی» نخست وزیر هند نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از پیوستن کشورمان به گروه «بریکس» گفت: حضور ایران در این گروه می‌تواند انرژی مضاعفی به فعالیت‌های آن ببخشد.
نخست وزیر هند ضمن اشاره به سوابق روابط تمدنی و فرهنگی دو کشور، از علاقمندی کشورش برای گسترش هر چه بیشتر روابط فیمابین در عرصه‌های مختلف خبر داد.
  • نویسنده :
  • منبع :