19 دی: زائرانی که در پیاده‌روی اربعین حسینی حضور می‌یابند برای جلوگیری از ابتلا به سردرد لازم است رعایت برخی نکات را جدی بگیرند.
بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ برای جلوگیری از ابتلا به سردرد در وهله اول همه زائران اربعین حسینی حتما یک بطری آب (قمقمه) یک الی 2 لیتری برای نوشیدن مداوم آب به همراه داشته باشند؛ همچنین استفاده از کرم ضد آفتاب، عینک آفتابی و سایه انداز ( چتر و سایه بان) برای جلوگیری از تابش شدید نور خورشید به ویژه در افراد مبتلا به سردردهای میگرنی بسیار ضروری است.
زائران اربعین با توجه به پیاده‌روی طولانی و گرمای هوا، روزی یک عدد لیمو ترش را به همراه کمی‌شکر و نمک و آب در بطری بریزند و در طول روز مدام آن را بنوشند؛ زیرا این محلول در واقع نوعی سرم قندی نمکی است که برای جبران کم آبی، پیشگیری و کنترل سردرد و همچنین جبران آب از دست رفته ناشی از تعریق بالا در پیاده‌روی اربعین لازم است.
نوشیدن آب فراوان بخصوص محلول فوق برای همه زائران پیاده روی اربعین از جمله زنان، کودکان، افراد مسن و مستعد سردرد بسیار ضروری است زیرا این محلول می‌تواند نیاز بدن به آب را مرتفع کرده و منبع مناسبی از ویتامین سی می‌باشد و سیستم ایمنی زائران اربعین را برای جلوگیری از ابتلا به سرماخوردگی یا آنفولانزا تقویت می‌کند.
افزون بر این، برای پیشگیری از بروز سردردهای میگرنی و سایر سردردهای عروقی، همراه داشتن مواد مغذی نظیر بیسکوییت سبوس‌دار و خرما برای جلوگیری از گرسنگی که محرک بروز حملات سردرد در این بیماران است، ضروری‌ست.

  • نویسنده :
  • منبع :