19 دی: رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران از ادامه رکود و کاهش تقاضا در بازار سکه و طلای داخلی خبر داد.

نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما گفت: در هفته‌ای که گذشت در بازار‌های خارجی شاهد افزایش ۱۴ دلاری اونس جهانی طلا بودیم و با توجه به نوسانات بازار ارز در داخل قیمت این فلز گرانبها اندکی با روند افزایشی مواجه بود. 

وی افزود: در مجموع هر مثقال طلای ۱۷ عیار با افزایش ۱۱۵ هزار تومانی به قیمت ۱۰ میلیون و ۶۱ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار با افزایش ۲۶ هزار تومانی به قیمت ۲ میلیون و ۳۲۲ هزار تومان معامله شد. 

رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران با اشاره به وضعیت بازار سکه و طلا بیان کرد: طی هفته گذشته، قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید افزایش ۲۵۰ هزار تومانی داشت و با قیمت ۲۸ میلیون و ۵۰ هزار تومان، قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با افزایش ۲۰۰ هزار تومانی به قیمت ۲۵ میلیون تومان، قیمت نیم سکه با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی به قیمت ۱۴ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان و قیمت ربع سکه تمام با افزایش ۱۵۰ هزار تومانی به قیمت ۱۰ میلیون تومان دادوستد شد. 

بذرافشان ادامه داد: قیمت سکه یک گرمی بانک مرکزی در این هفته تغییر خاصی نداشت و با قیمت ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به فروش رسید. 

رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران با بیان اینکه حباب سکه طی هفته گذشته ۵ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان بود، گفت: در مجموع بازار طلا در هفته گذشته با کاهش تقاضا و رکود همراه بود.

  • نویسنده :
  • منبع :