19 دی: معاون دیپلماسی وزارت امور خارجه گفت: با رئیس بانک NDB (بانک اعضای بریکس) ملاقاتی داشتم و از ایشان دعوت شد که به زودی به ایران بیایند تا ما سهمی به عنوان عضو جدید در این بانک داشته باشیم و از پتانسیل‌های این بانک جهت فاینانس پروژه‌ها استفاده کنیم.
مهدی صفری معاون اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: ما با پنج کشور عضو بریکس روابط بسیار خوبی داریم و در چهارچوب بریکس می‌توانیم روابط تجاری و اقتصادی با یکدیگر را گسترش بدهیم، بریکس توانایی تجارت و مبادلات مالی ما را ارتقا خواهد داد.
وی افزود: در این چهارچوب با رئیس بانک NDB (بانک اعضای بریکس) ملاقاتی داشتم و از ایشان دعوت شد که به زودی به ایران بیایند تا ما سهمی به عنوان عضو جدید در این بانک داشته باشیم و از پتانسیل‌های این بانک جهت فاینانس پروژه‌ها استفاده کنیم. این قدم مثبت و مفیدی خواهد بود. رئیس بانک بریکس نیز به شدت از حضور ایران در این بانک استقبال کرد.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امورخارجه خاطرنشان کرد: ورود ایران به بریکس موجب تقویت چندجانبه‌گرایی و تقویت قدرت سیاسی، اقتصادی و تجاری ایران خواهد شد و به تضعیف یک جانبه گرایی می‌انجامد.
صفری ادامه داد: ما نیز امتیازاتی برای کشورهای بریکس داریم. از جمله موضوع علم و فناوری که اتفاقا رئیس جمهور برزیل و نخست وزیر هند در ملاقات‌های خود با رئیس جمهور ایران خواهان تقویت روابط در این حوزه بودند.
وی تاکید کرد: مسائل انرژی و کریدورهایی که از طریق ایران، شمال را به جنوب و شرق را به غرب متصل می‌کند برای کشورهای عضو بریکس اهمیت دارد چرا که ایران در تامین امنیت انرژی از طریق خلیج فارس و دریای عمان نقش تعیین کننده‌ای دارد.

  • نویسنده :
  • منبع :