19 دی: "دیمیتری پسکوف" سخنگوی کاخ کرملین ادعاهای غرب در مورد دست داشتن مسکو در حادثه سقوط هواپیمای حامل "یوگنی پریگوژین" فرمانده گروه واگنر را رد کرد و آن را دروغ محض خواند.
به گزارش روزنامه گاردین، پسکوف امروز (جمعه) اعلام کرد که ادعاهای غرب مبنی بر اینکه فرمانده گروه واگنر به دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه کشته شده، دروغ محض است. وی در عین حال از تائید قطعی مرگ پریگوژین خودداری کرد و گفت که باید تا زمان اعلام نتایج آزمایشات صبر کرد.
سخنگوی کرملین در تماس با خبرنگاران افزود: در حال حاضر گمانه زنی های زیادی در مورد سقوط هواپیما و مرگ غم انگیز مسافران هواپیما از جمله یوگنی پریگوژین وجود دارد. البته که در غرب همه این گمانه زنی ها از زاویه ای کاملا مشخص ارائه می شود.
این مقام روس در ادامه ضمن رد ادعای مقامات غربی مبنی بر دست داشتن روسیه در کشته شدن فرمانده گروه واگنر تاکید کرد: باید حقایق بسیاری مشخص شود و این موضوع پس از بررسی های لازم، روشن خواهند شد.
سخنگوی کرملین سپس خاطرنشان کرد: تحقیقات در مورد سقوط هواپیمایی که شامگاه چهارشنبه رخ داد، ادامه دارد. پسکوف همچنین افزود که رئیس جمهوری روسیه به تازگی دیداری با پریگوژین نداشته است.
شامگاه چهارشنبه هواپیمایی خصوصی حامل ۱۰ مسافر از جمله فرمانده واگنر که از سنت پترزبورگ به مقصد مسکو در حال حرکت بود، سقوط کرد و تمامی سرنشینان آن جان باختند. در پی این حادثه سران کشورهای جهان گمانه زنی ها در مورد علت سقوط این هواپیما را آغاز کرده اند و بسیاری مدعی دست داشتن مسکو در این حادثه هستند.

  • نویسنده :
  • منبع :