19 دی: رییس مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه مهم‌ترین محور کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات، ساماندهی وضعیت واحدهای صنفی مشاوران املاک و شناسایی اخلالگران بازار املاک و مستغلات است، گفت: تاکنون بیش از سه‌هزار واحد صنفی متخلف در سطح کشور پلمب شدند.
به گزارش وزارت راه وشهرسازی، «سید جواد سادات فریزنی» با اشاره به برگزاری نخستین نشست سراسری دبیرخانه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات در روز پنجشنبه (دوم‌ شهریور ۱۴۰۲) افزود: این کارگروه پیرو دستور رییس جمهور در هفتمین جلسه شورای عالی مسکن تشکیل شد و هدف آن ساماندهی بازار املاک و مستغلات است.
وی ادامه‌داد: این کارگروه با حضور نمایندگانی از وزارت راه و شهرسازی، وزارتخانه های اقتصاد و صمت، پلیس فراجا، سازمان تعزیرات حکومتی و دستگاه‌های امنیتی ذیل شوراهای مسکن استان‌ها پس از دستور رئیس جمهور شکل گرفت و تا این لحظه بیش از ۲ ماه از تشکیل آن می‌گذرد.
سادات با بیان اینکه سه اقدام مهم در این کارگروها پیگیری می‌شود، ادامه‌داد: مهم‌ترین محور این کارگروه، ساماندهی وضعیت واحدهای صنفی مشاوران املاک و شناسایی اخلالگران بازار املاک و مستغلات است، بر همین اساس تاکنون بیش از سه‌هزار واحد صنفی متخلف در سطح کشور پلمب شده اند و بازرسی‌ها در استان‌ها با قدرت ادامه دارد.
مشاور وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان‌کرد: در نخستین نشست این کارگروه، معاونان و مدیران ستادی از سازمان تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف ایران نیز حضور یافتند و به بررسی چالش‌های نمایندگان استانی وزارت راه و شهرسازی در خصوص ساماندهی واحدهای مشاور املاک پرداختند.
وی اضافه‌کرد: در این نشست مشکلات و چالش‌ها توسط نمایندگان استان‌ها و نمایندگان وزارت راه و شهرسازی مطرح و مقرر شد با حمایت‌ ستادهای مرکزی این ساختار یعنی اتاق اصناف ایران و سازمان تعزیرات حکومتی، گشت‌های مشترک ادامه یابد.
سادات فریزنی، محور دوم این کارگروه را تسهیل شناسایی خانه‌های خالی و عرضه آنها به بازار دانست و گفت: این امر یکی از مهمترین موضوعاتی است که در دوره جدید وزارت راه‌ و شهرسازی پیگیری می‌شود و برای نخستین بار پس از تصویب قانون مالیات بر خانه‌های خالی، هیات‌های رسیدگی مربوط به این موضوع، بیش از ۵۰ جلسه برگزار کردند.
وی اظهار داشت: در این نشست با حضور «ابوالفضل نوروزی» مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، راهکارهایی که نمایندگان استانی کارگروه می‌توانند برای تسریع در شناسایی خانه‌های خالی به‌کار گیرند، مطرح شد و مصوباتی نیز برای تسهیل شناسایی خانه‌های خالی توسط کارگروه‌ها به دنبال داشت.
رییس مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی خاطرنشان‌کرد: محور سوم مورد پیگیری در کارگروه های استانی، تسهیلات ودیعه مسکن بود که قرار شد با استان‌ها جلسات در این زمینه به طور مستمر برگزار شده و پرداخت وام ودیعه مسکن از طریق شبکه بانکهای فعال در سطح استان‌ها به مستاجران با جدیت دنبال شود.
  • نویسنده :
  • منبع :