19 دی: وزیر کشور با اشاره به مشکل وقفه در تردد اتباع خارجی غیرمقیم در مرز شلمچه، تأکید کرد: دولت عراق زائران را بدون ویزا نمی‌پذیرد و اتباع خارجی حتماً برای عبور از مبادی خروجی ایران ویزای عراق بگیرند تا برای خودشان، مرزبانان ما و طرف عراقی مشکلی به وجود نیاید.
«احمد وحیدی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا درباره وضعیت مرزهای کشور در مسیر تردد زوار اربعین گفت: تردد در مرزها روان است و مشکلی وجود ندارد و عبور و مرور به سهولت انجام می‌شود. همه‌چیز در مرزهای 6گانه آماده است.
وزیر کشور با بیان اینکه مرز خسروی،تمرچین و باشماق ظرفیت خوبی دارد، به زائران حسینی توصیه کرد برای تسهیل تردد از مبادی خروجی کشور، بر یک مرز تمرکز نکنند و از ظرفیت همه مرزها استفاده کنند تا مسئولان ستاد اربعین بتوانند بار ترافیک را توزیع کنند.
وی خاطرنشان کرد: بیشترین تردد از مرز مهران در حال انجام است اما با این وجود این مرز مشکلی ندارد و در آخرین تماس‌هایی که با مسئولان داشتم مشکلی در مرزها وجود ندارد و پاسخگویی به زوار مناسب بوده و حمل و نقل روان است.
ترافیک مهران مقطعی بود و با تدابیر پلیس راهور برطرف شد
وزیر کشور درباره ترافیک روز گذشته در مرز مهران هم توضیح داد: این ترافیک مقطعی بود و به سرعت با تدابیر و تلاش‌های پلیس راهور برطرف شد؛ البته طبعاً با حجم خودروهایی که به سمت مرز می‌روند، ترافیک مقطعی ایجاد می‌شود اما جای هیچ‌گونه نگرانی نیست و با کمک پلیس راهور برطرف می‌شود.
وحیدی با اشاره به توقف و اختلال در تردد اتباع افغانستانی و پاکستانی از مرز شلمچه در روزهای گذشته، بیان داشت: این اتباع به ویژه پاکستانی‌ها، بدون ویزای عراق به مرزها مراجعه کردند و طبعاً دولت عراق زائران را بدون ویزا نمی‌پذیرد اما همین مسأله هم در گفت‌وگو با طرف عراقی حل شد.
وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم مشکلات عبور اتباع از مرزها حل شود، تأکید کرد: اتباع غیرمقیم افغانستانی، پاکستانی و اتباع دیگر کشورها که قصد دارند از طریق مرز ایران به عراق سفر کنند، حتماً باید ویزای این کشور را داشته باشند تا هم برای خودشان و هم برای مرزبانان ما و طرف عراقی مشکلی به وجود نیاید.
  • نویسنده :
  • منبع :