19 دی: رییس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: بدنبال گسترش روابط اقتصادی با قزاقستان، رفت و آمد فعالان اقتصادی به این کشور به منظور توسعه تعاملات تجاری آسان شده است و افرادی که قصد سفر به قزاقستان را دارند از دریافت روادید معاف شده‌اند.
محمدعلی امیرفخریان در نشست کمیسیون خدمات فنی، مهندسی و مشاوره ای و عمران اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی خراسان رضوی به اهمیت اعزام هیاتهای تجاری به کشورهای همسایه برای گسترش روابط اقتصادی و تجاری اشاره و تاکید کرد: باید از فرصتهای تجاری و اقتصادی در کشورهای همسایه به درستی استفاده کرد و این عزم و اراده باید در متخصصان حوزه خدمات فنی و مهندسی وجود داشته باشد.
وی اظهار داشت: در نمایشگاه‌های بین‌المللی تخصصی ترکمنستان، شرکت‌های ایتالیایی و برخی از کشورهای اروپایی نیز حضور پیدا می‌کنند، همچنین فعالان اقتصادی می‌توانند از فرصت نمایشگاه‌های تخصصی چین برای توسعه مبادلات خود استفاده کنند.
امیرفخریان با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌ کشور آفریقای جنوبی برای صادرات خدمات فنی و مهندسی گفت: یکی از نمایشگاه‌های تخصصی بین‌المللی در آینده نزدیک، نمایشگاه مصالح ساختمانی در آفریقای جنوبی است. اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی آمادگی فراهم سازی حضور فعالان اقتصادی در تمامی نمایشگاه‌های بین المللی و مناقصات را دارد.

  • نویسنده :
  • منبع :