19 دی: سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: سازمان اداری و استخدامی موظف شده است که ظرف سه ماه، آیین نامه مربوط به طرح ساماندهی کارکنان دولت را تدوین کند و در این آیین نامه محدوده و تعریف نیروهای شرکتی و مشمول این طرح مشخص می شود.
حسین گودرزی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مورد طرح ساماندهی کارکنان دولت گفت: طرح ساماندهی کارکنان دولت اصلاح شده و مجددا به شورای نگهبان ارسال شده است و ایرادات طرح با حضور عضو حقوق دان شورای نگهبان رفع شد.
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس اضافه کرد: برای اینکه موضوع نیروهای مشمول در این طرح شفاف باشد از عنوان نیروهای شرکتی استفاده کردیم و بیش از ۸۰درصد نیروهای طرح ساماندهی هم در قالب شرکت ها، مشغول به کار هستند.
نماینده مردم دورود اظهار داشت: نیروهای که با دستگاههای اجرایی دولت با هر عناوینی در قالب قرارداد همکاری می‌کنند، می‌توانند ذیل آیین نامه امور استخدامی قرار گیرند البته عمده این افراد ذیل نیروهای شرکتی مشغول به کار هستند و شرکت های واسطه‌ای بین افراد و نهادهای دولتی برای آنها حق بیمه واریز می کنند.
گودرزی تصریح کرد: سازمان اداری و استخدامی موظف شده است که ظرف سه ماه، آیین نامه مربوط به طرح ساماندهی کارکنان دولت را تدوین کند و در این آیین نامه محدوده و تعریف نیروهای شرکتی و مشمول این طرح مشخص می شود.
بر اساس این گزارش، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز دوشنبه ۳۰ مرداد، ایرادات شورای نگهبان به طرح ساماندهی کارکنان دولت را رفع و تصویب کردند و این طرح برای تایید نهایی به شورای نگهبان ارسال شد.

  • نویسنده :
  • منبع :