19 دی: استاندار با اشاره به اینکه بلاتکلیفی طرح منوریل قم بر بهداشت روانی جامعه تاثیر مستقیم دارد گفت: طرح منوریل قم باید از نظر کارشناسی مورد بررسی قرار گرفته و تعیین تکلیف شود.
سید محمد آقامیری عصر دوشنبه در جلسه شورای اداری قم در تالار کرامت استانداری همچنین افزود: طرح منوریل قم از طرح‌های مهم است چراکه با اعصاب و روان مردم بازی می‌کند.
استاندار قم تاکید کرد: ما با منوریل نه به عنوان یک طرح شهری، بلکه به عنوان یک موضوعی که تاثیر نامطلوب بر بهداشت روانی جامعه می‌گذارد برخورد می‌کنیم.
وی طرح منوریل قم را آینه دق توصیف کرد و گفت: نامشخص بودن تکلیف این طرح، به لحاظ بهداشت روانی بر جامعه تاثیر مستقیم دارد.
این مقام ارشد اجرایی در قم خاطرنشان کرد: کارشناسان باید موضوع ادامه دادن یا ادامه ندادن این طرح را بررسی کنند، تا تکلیف آن روشن شود.
استاندار قم همچنین با اشاره به طرح فرودگاه قم بیان داشت: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده، روز گذشته مجوز این طرح را گرفتیم، البته گرفتن مجوز همه، کار نیست، بلکه فقط شروع کار است که با استفاده از توان بخش خصوصی هر چه سریع‌تر فرودگاه را راه‌اندازی کنیم.
آقامیری همچنین معضل ریل‌های متروکه موجود در شهر قم را مورد توجه قرار داد و گفت: تولیت آستان حضرت معصومه‌(س) دستور داده که برای جمع‌آوری باقیمانده ریل‌های موجود در شهر قم، به صورت کامل با استانداری همکاری شود.
استاندار قم گفت: ما نیز قول دادیم که حق و حقوق اداره‌کل اوقاف و امور خیریه را پرداخت کنیم و مشکل‌هایی به وجود نیاید.
وی در بخش دیگری از سخنان با تاکید بر هماهنگی مسئولان استانی با گروه‌های جهادی اظهار کرد: به زودی در استانداری قم، گروه‌های جهادی را به عنوان دومین گروه‌های جهادی نهادی تخصصی کشور ثبت خواهیم کرد.
آقامیری استفاده از ظرفیت‌ و توان گروه‌های جهادی برای حل مشکل‌ها را ضروری عنوان کرد و گفت: در تمام رزمایش‌های جهادی، گروه‌های جهادی شخصا حضور پیدا می‌کنند و از حضور مدیران در این گروه‌ها، متناسب با موضوع‌هایی که برگزار می‌شود، استفاده خواهیم کرد.
استاندار قم همچنین با اشاره به ضرورت اصلاح شیوه‌های پاسخ‌گویی به ارباب رجوع نیز بیان کرد: گزارش‌هایی که در این رابطه است، گزارش‌های خوبی نیست، ما اگر می‌گوییم مردم ولی نعمتمان هستند، باید در ارائه خدمات به آنان به بهترین شکل ممکن عمل کنیم.
  • نویسنده :
  • منبع :