19 دی: سازمان زندان‌ها در واکنش به فیلم ساختگی منتشر شده در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها اعلام کرد که انتشار این تصاویر غیرواقعی از زندان‌ها متأسفانه مبتنی بر فیلم‌هایی است که از اساس غیر مستند و مونتاژ شده هستند.
به گزارش قوه قضاییه، روابط عمومی سازمان زندان‌ها در واکنش به تصاویر منتشر شده در فضای مجازی و یکی از رسانه‌ها با عنوان «فیلم‌های عجیبی که از زندان‌ها منتشر می‌شود»، اعلام کرد: انتشار این تصاویر مخدوش و غیرواقعی از زندان‌ها متأسفانه مبتنی بر فیلم‌هایی است که از اساس غیر مستند و مونتاژ شده هستند.
این اطلاعیه اضافه می‌کند: فیلم مذکور با کنار هم قراردادن تصاویری نامشخص از لحاظ زمانی و مکانی، به‌نادرستی افکار عمومی را سردرگم و تلاش جامعه زندانبان در اصلاح و بازسازگاری مجرمین محبوس در مراکز اصلاحی‌وتربیتی را نادیده می‌گیرد.
در ادامه اطلاعیه سازمان زندان‌ها آمده است: تصاویر قدیمی این فیلم به شکل ناشیانه با تصاویر مجازی و بی‌ربط به زندان، ترکیب و تدوین شده و گویا صرفا برای فریب مخاطب ناآشنا به روش‌های زندانبانی در ایران اسلامی ساخته شده‌اند.
در ادامه این اطلاعیه درخصوص احتمال ورود مواد مخدر و دیگر موارد ممنوعه به زندان‌ها، تاکید شده است که هم‌اکنون در زندان‌های کشور با تدابیر امنیتی و حفاظتی، استقرار تجهیزات و دستگاه‌های ایکس‌ری و نیز بازرسی‌ها و کنترل‌های شبانه‌روزی، ورود این اقلام به حداقل ممکن رسانده شده است؛ بنابراین انتشار چنین فیلم‌ها و تصاویری عاری از وجاهت و مستندات کافی است.
بخش پایانی این اطلاعیه با اشاره به روش‌های نوین زندانبانی طی سال‌های اخیر، به وضعیت و شرایط زندان‌های کشور اشاره می‌کند و می‌افزاید: امروز زندان‌های کشور به واسطه رویه زندانبانی علمی، نه‌فقط محل نگهداری مجرمین بلکه مرکز بازپروری و اصلاح زندانیان است و موید این مطلب نیز آمار حرفه‌آموزی و اشتغال زندانیان، رونق نهضت سوادآموزی، تربیت قاریان قرآن، برگزاری انواع جشنواره‌های مذهبی، فرهنگی و ورزشی یا انواع خدمات درمانی در زندان‌هاست.

  • نویسنده :
  • منبع :